فرمان جدید تقنینی رییس جمهور در خصوص اصلاح نظام انتخاباتی کشور به دلیل اختلاف نظرها در مجلس نمایندگان از تصویب باز ماند. شماری از نمایندگان مجلس می گویند که هنوز هم موارد اختلافی در این فرمان وجود دارد و نیاز است تا در یک نشست مشترک دیگر روی آن بحث شود. اعضای مجلس نمایندگان پس […]

فرمان جدید تقنینی رییس جمهور در خصوص اصلاح نظام انتخاباتی کشور به دلیل اختلاف نظرها در مجلس نمایندگان از تصویب باز ماند. شماری از نمایندگان مجلس می گویند که هنوز هم موارد اختلافی در این فرمان وجود دارد و نیاز است تا در یک نشست مشترک دیگر روی آن بحث شود.

اعضای مجلس نمایندگان پس از بحث های طولانی روی فرمان جدید تقنینی رییس جمهور غنی در خصوص اصلاح نظام انتخاباتی کشور روز (شنبه ۲۲جوزا/خرداد) این فرمان را جهت گرفتن رای تایید به تالار عمومی آوردند. محمد عبده عضو مجلس نمایندگان می گوید که هنوز هم موارد اختلافی در این فرمان وجود دارد و نیاز است تا در یک نشست مشترک دیگر نکات اختلافی این فرمان بر طرف شود.

چگونگی رای گیری بر سر فرمان جدید تقنینی سبب تنش میان نمایندگان مجلس شد و سرانجام عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان، فرمان را به نشست مشترک محول کرد تا پس از حل موارد اختلافی دوباره آن را به نشست عمومی بیاورد.

این درحالیست که پیش از این شماری از فعالان مدنی اعضای مجلس نمایندگان را به سهل انگاری در کار تصویب فرمان تقنینی رییس جمهور در مورد اصلاح نظام انتخاباتی کشور متهم کرده اند.