در ادامه‌ی تنش‌ها میان کابل و ‌اسلام‌آباد، قرار است رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان به افغانستان سفر و با مقام‌های حکومت سرپرست ‌گفت‌وگو کند. فضل‌الرحمن در مصاحبه‌ای تأکید کرده که بهبود روابط میان دو کشور، نیازمند اراده دو طرف است. پس از به قدرت رسیدن حکومت سرپرست و افزایش حملات تروریستی از سوی تحریک طالبان […]

در ادامه‌ی تنش‌ها میان کابل و ‌اسلام‌آباد، قرار است رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان به افغانستان سفر و با مقام‌های حکومت سرپرست ‌گفت‌وگو کند. فضل‌الرحمن در مصاحبه‌ای تأکید کرده که بهبود روابط میان دو کشور، نیازمند اراده دو طرف است.

پس از به قدرت رسیدن حکومت سرپرست و افزایش حملات تروریستی از سوی تحریک طالبان پاکستان در این کشور، ‌اسلام‌آباد به تکرار کابل را به پشتیبانی، تجهیز و پناه دادن طالبان پاکستانی متهم کرده‌است.

حکومت سرپرست نیز هربار، این ادعای مقام‌های پاکستان را رد کرده‌است. تشدید تنش‌ها میان دو طرف سبب شد که والی کندهار به پاکستان برود و رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان نیز قرار است به افغانستان بیاید.

مولانا فضل‌الرحمن در مصاحبه‌ای با رادیو مشال رادیو آزادی گفته که امکان دارد که در مورد تی‌تی‌پی با حاکمان افغانستان ‌گفت‌وگو کند؛ اما تأکید کرد که بهبود روابط و جلوگیری از تنش بیشتر به اراده هردو کشور مرتبط است.

آقای فضل‌الرحمن در ادامه تأکید می‌کند که در رابطه به آموزش و تحصیل بانوان از دید شریعت هیچ پرسشی وجود ندارد؛ اما هر کشوری موضوعات داخلی خود را دارد.

در همین حال، برخی از کارشناسان سیاسی و نظامی ضمن اشاره به سفر والی کندهار به پاکستان می‌گویند که حاکمان افغانستان و پاکستان بایستی مقام‌های بلندپایه حکومت سرپرست به ‌اسلام‌آباد سفر کنند و با دولت این کشور ‌گفت‌وگو کنند تا تنش‌های به میان آمده، از بین برود.

رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان قرار است تا چند روز دیگر عازم افغانستان شود؛ اما این سفر در حالی به افغانستان صورت می‌گیرد که اخیراً روابط میان افغانستان و پاکستان، به تیرگی گراییده‌است.

مقامات پاکستانی، تحریک طالبان پاکستان و گروه‌های وابسته به آن را مسئول حملات در خاک‌شان می‌دانند و مدعی اند که بیشتر گروه‌های مسلح مخالف پاکستان در افغانستان پناه‌گاه‌های امن دارند؛ اما مقام‌های کابل اتهام مقام‌های ‌اسلام‌آباد را رد کرده‌اند و همواره گفته‌اند که اجازه نمی‌دهند که هیچ تهدیدی از خاک افغانستان به کسی یا کشوری متوجه شود.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv