فصیح‌الدین فطرت رئیس ستاد ارتش کشور به اظهارات جنرال منیر عاصم همتای پاکستانی‌اش واکنش نشان داده‌است. عنایت‌الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع در صفحه ایکس خود نگاشته که آقای فطرت سخنان اخیر عاصم منیر را توهین‌آمیز خوانده و آنرا ناشی از درماندگی مسئولان این کشور همسایه می‌داند. رسانه‌های پاکستان گزارش داده‌اند که جنرال عاصم منیر، رئیس […]

فصیح‌الدین فطرت رئیس ستاد ارتش کشور به اظهارات جنرال منیر عاصم همتای پاکستانی‌اش واکنش نشان داده‌است. عنایت‌الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع در صفحه ایکس خود نگاشته که آقای فطرت سخنان اخیر عاصم منیر را توهین‌آمیز خوانده و آنرا ناشی از درماندگی مسئولان این کشور همسایه می‌داند.

رسانه‌های پاکستان گزارش داده‌اند که جنرال عاصم منیر، رئیس ستاد ارتش پاکستان روز چهارشنبه هفته گذشته در جمع دانشجویان در اسلام‌آباد گفته بود ارزش جان یک پاکستانی مهم‌تر از تمام افغانستان است. این اظهارات وی با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شد. با این حال، فصیح‌الدین فطرت، رئیس ستاد ارتش کشور سخنان اخیر عاصم منیر همتایی پاکستانی‌اش را را تحریک‌آمیزخوانده و آنرا ناشی از ناتوانی مسئولان کشور پاکستان عنوان کرد. عنایت‌الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع در صفحه ایکس خود نگاشته که آقای فطرت همچنان گفته‌است که ملت پاکستان، باید در برابر همچو ابراز نظرهای که باعث ایجاد نفرت بین دو کشور می‌شود، واکنش نشان دهند.

شماری ازآگاهان سیاسی نیز درواکنش به سخنان، رئیس ستاد ارتش پاکستان می‌گویند که اظهارات وی تحریک‌آمیز است و با پیامدهای نهایت خطرناک به همراه خواهد بود.

این در حالی‌است که مقام‌های پاکستانی بارها حکومت سرپرست را به حمایت و پناه‌دادن گروه‌های طالبان پاکستانی متهم کرده‌اند که به گفته آن‌ها از خاک افغانستان حملاتی را در پاکستان طرح می‌کنند؛ اما مقام‌های سرپرست پیوسته این اتهام‌ها را رد کرده و گفته‌اند اسلام‌آباد مسئولیت ناکامی خود در زمینه تامین امنیت را به دوش حکومت سرپرست افغانستان می‌اندازد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv