شماری از فعالان حقوق‌بشر بار دیگر در یک نامه‌‌ای سرگشاده از رهبران و سیاسیون جهان خواسته‌اند که به سطح بین‌‌المللی فشارها بر امارت اسلامی را افزایش بدهند تا آنان دروازه‌ی مکتب‌ها را بازگشایی و زنان اجازه بدهند به کار برگردند. در این نامه آمده است که جهان بدون افغانستان نمی‌‌تواند به اهداف توسعه پایدار دست […]

شماری از فعالان حقوق‌بشر بار دیگر در یک نامه‌‌ای سرگشاده از رهبران و سیاسیون جهان خواسته‌اند که به سطح بین‌‌المللی فشارها بر امارت اسلامی را افزایش بدهند تا آنان دروازه‌ی مکتب‌ها را بازگشایی و زنان اجازه بدهند به کار برگردند. در این نامه آمده است که جهان بدون افغانستان نمی‌‌تواند به اهداف توسعه پایدار دست یابد.

از ادامه‌ی بسته ماندن مکتب‌های دختران بالاتر از صنف ششم بیش‌تر از ۳۰۰ روز می‌گذرد؛ اما تاکنون دختران اجازه رفتن به مکتب را نیافته اند.

در تازه‌ترین مورد شماری از فعالان حقوق‌بشر بار دیگر در یک نامه‌ای سرگشاده خطاب به رهبران جهان گفته‌ اند زنان جوان، تحصیل‌کرده و توانمند می‌توانند دنیا را امن‌‌تر و قدرتمند‌تر سازند و برای این منظور، نیاز است تا امروز اقدامات جسورانه و فوری برای تضمین آینده‌‌ای زنان افغانستان صورت گیرد.

در این نامه آمده است که بیش از ۳۰۰ روز از بسته ماندن مکتب‌های دختران در افغانستان گذشته وادامه‌‌ای این وضعیت پیامد منفی بر دختران خواهد داشت. آنان از رهبران جهان خواسته ‌اند تا طبق تعهدات‌‌شان از حقوق دختران افغانستان حمایت کنند.

فعالان حقوق‌بشر و آموزش در این نامه از رهبران و سیاسیون جهان خواسته‌اند که به سطح بین‌المللی فشارهای دیپلماتیک بر مقام‌‌های امارت اسلامی را افزایش بدهند تا دروزاه مکتب‌ها را بازگشایی کنند. در این نامه گفته شده جهان بدون افغانستان نمی‌‌تواند به اهداف توسعه پایدار دست یابد.

این در حالی‌است که بیش‌تر از ۳۰۰ روز از بسته ماندن مکتب‌های دختران می‌گذرد و قرار بود سال جدید تعلیمی تمام دانش‌آموزان به دستور امارت اسلامی به مکتب بروند؛ اما دختران دان‌آموز بالاتر از صنف ششم دوباره از پشت دروازه‌های مکتب‌ها به دستور مقام‌های امارت اسلامی بر گرداننده شدند.