شماری از فعالان مدنی کشته شدن غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان را در نتیجه حمله هوایی آمریکا در مربوطات ولایت کندز محکوم می‎کنند. آنان از طرف های درگیر می‏خواهند که از تلفات غیرنظامیان جلوگیری کنند. شامگاه روز (پنجشنبه ۱۳عقرب/آبان) نیروهای ویژه ارتش ملی عملیاتی را به هدف پاکسازی منطقه بز کندهاری در ولایت کندز […]

شماری از فعالان مدنی کشته شدن غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان را در نتیجه حمله هوایی آمریکا در مربوطات ولایت کندز محکوم می‎کنند. آنان از طرف های درگیر می‏خواهند که از تلفات غیرنظامیان جلوگیری کنند.

شامگاه روز (پنجشنبه ۱۳عقرب/آبان) نیروهای ویژه ارتش ملی عملیاتی را به هدف پاکسازی منطقه بز کندهاری در ولایت کندز انجام داد. گروه طالبان ادعا کردند که این عملیات از سوی نیروهای مأموریت حمایت قاطع ناتو انجام شده است و در نتیجه آن بیش از سی غیرنظامی کشته شده‎اند. اما وزارت دفاع ملی آمار ارایه شده ازسوی طالبان را نا درست می‎خواند. سخنگوی این وزارت می‎گوید که این عملیات از سوی نیروهای ویژه ارتش ملی انجام شده است. با این همه، شماری از فعالان مدنی از افزایش تلفات غیرنظامیان در کشور نگرانی می‎کنند. خلیل روفی فعال مدنی می‎گوید که کشته شدن غیرنظامیان در پی حمله هوایی سربازان خارجی در ولایت کندز جنایت جنگی است. این فعال مدنی، از طرف‎های درگیر می‏خواهد که جلو تلفات غیرنظامیان را بگیرند.

فعالان مدنی همچنان با انتقاد از عمل‎‏کرد هراس افگنان در میدان‏های جنگ می‎گویند که هراس افگنان غیرنظامیان را در نبرد های خود سپر انسانی قرار می‎دهند. آنان هشدار می‏دهند که اگر حکومت و سربازان خارجی از تلفات غیرنظامیان جلوگیری نکنند دست به اعتراض‏های گسترده خواهند زد.

به اساس آمار ارایه شده از سوی دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، تلفات غیرنظامیان در شش ماه نخست سال روان برابر با کل تلفات افراد غیرنظامی در سال گذشته بوده است.