شماری از فعالان مدنی رهبران حکومت وحدت ملی را به کم توجهی در راستای برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی متهم می کنند. آنان می گویند که مشخص نشدن تقویم انتخابات نگران کننده است. اصلاح نظام انتخاباتی از تعهدات سران حکومت وحدت ملی بود. سران حکومت در نخستین اقدام در کار چگونگی اصلاحات در […]

شماری از فعالان مدنی رهبران حکومت وحدت ملی را به کم توجهی در راستای برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی متهم می کنند. آنان می گویند که مشخص نشدن تقویم انتخابات نگران کننده است.

اصلاح نظام انتخاباتی از تعهدات سران حکومت وحدت ملی بود. سران حکومت در نخستین اقدام در کار چگونگی اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور، اعضای کمیسیون های انتخاباتی را گزینش کردند و به آنان دستور دادند که نظام انتخاباتی را اصلاح کنند. چندی قبل سرور دانش معاون دوم رییس جمهور اعلام کرد که به زودی تقویم انتخاباتی مشخص خواهد شد. شماری از فعالان مدنی می گویند که با تغییر افراد، سیستم انتخابات اصلاح نخواهد شد. محمد امیری فعال مدنی می گوید که مشخص نشدن تقویم انتخابات مجلس نمایندگان و شورای های ولسوالی نگران کننده است. آقای امیری می افزاید که اعضای کمیسیون مستقل انتخابات و سران حکومت وحدت ملی دراین راستا کم توجهی می کنند.

این فعالان مدنی از حکومت می خواهند که هرچه عاجل تاریخ برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شورای های ولسوالی را اعلام کند.

فعالان مدنی هشدار می دهند که اگر رهبران حکومت وحدت ملی تقویم انتخابات را اعلام نکند، دست به اعتراض گسترده خواهند زد.