شماری از فعالان مدنی از کمبود زنان در چوکات نیروهای امنیتی کشور انتقاد می کنند. آنان، رقم موجود پلیس زن در صفوف نیروهای پلیس را کافی نمی دانند و خواهان افزایش پلیس زن استند. شماری از فعالان مدنی نشستی را تحت عنوان” بررسی نقش زنان در مشارکت سیاسی و انتخابات” در کابل برگزار کرده اند. […]

شماری از فعالان مدنی از کمبود زنان در چوکات نیروهای امنیتی کشور انتقاد می کنند. آنان، رقم موجود پلیس زن در صفوف نیروهای پلیس را کافی نمی دانند و خواهان افزایش پلیس زن استند.

شماری از فعالان مدنی نشستی را تحت عنوان” بررسی نقش زنان در مشارکت سیاسی و انتخابات” در کابل برگزار کرده اند. در این نشست فعالان مدنی از حضور کم رنگ زنان در صفوف نیروهای امنیتی کشور انتقاد می کنند. ودود پدرام فعال مدنی می گوید که حضور زنان در صفوف نیروهای امنیتی در مشارکت آنان در مسایل سیاسی به ویژه انتخابات موثز است و باید کمیت زنان در صفوف نیروهای پلیس افزایش یابد. این فعال مدنی حکومت را به عملی نکردن تعهداتش برای آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور متهم می کند و می گوید که انتخابات بدون اصلاحات نقض حقوق شهروندان است.

در همین حال مسوولان وزارت امور داخله، رسم های حاکم در کشور را از موانع اصلی جذب زنان در صفوف پلیس ملی عنوان می کنند و می گویند که کار روی جذب بیشتر آنان جریان دارد. به گفته مقام های وزارت امور داخله، با وجود موانع در کشور هم اکنون نزدیک به سه هزار پلیس زن در چوکات این وزارت وظیفه اجرا می کنند.