شماری از احزاب سیاسی و نهادهای مدنی دوامدار شدن کار سرپرستان در ارگان های حکومتی به ویژه ارگان های امنیتی را یکی عوامل تشدید جنگ در کشور عنوان می کنند و تاکید می کنند که باید به این معضله پایان داده شود. چهار ماه قبل رییس جمهور فرمانی را به هدف افزایش معیاد سرپرستی در […]

شماری از احزاب سیاسی و نهادهای مدنی دوامدار شدن کار سرپرستان در ارگان های حکومتی به ویژه ارگان های امنیتی را یکی عوامل تشدید جنگ در کشور عنوان می کنند و تاکید می کنند که باید به این معضله پایان داده شود. چهار ماه قبل رییس جمهور فرمانی را به هدف افزایش معیاد سرپرستی در ارگان های امنیتی صادر کرده بود، اما این فرمان از سوی مجلس نمایندگان رد شد. در حال حاضر سه نهاد مهم امنیتی از سوی سرپرستان اداره می شود.

شماری از احزاب سیاسی و نهادهای مدنی دوامدار شدن کار سرپرستان در ارگان های امنیتی را یکی از عوامل تشدید جنگ در کشور عنوان می کنند. نصرالله فلک فعال مدنی گوید که حکومت باید به معضل سرپرستی در تمام ارگان ها به ویژه ارگانهای امنیتی نقطه پایان بگذارد.

اعضای احزاب سیاسی و نهادهای مدنی از روشن نبودن روند گفت‎گو های صلح و صادق نبودن کشور های دخیل در روند صلح افغانستان نیز انتقاد می کنند و خواهان طرح یک راهکار مشخص برای پیشبرد گفت‎گوهای صلح اند.

این نگرانی ها در حالی مطرح می شود که از آغاز کار مجلس نمایندگان حدود یک ماه می گذرد، اما هنوز نامزد وزیران ارگان های امنیتی و نامزد ریاست عمومی امنیت ملی به این مجلس معرفی نشده اند.