بدون اصلاح نظام انتخاباتی کشور برگزاری هرنوع انتخابات، برای مردم زیانبار خواهد بود. اصلاح نظام انتخاباتی خواست اساسی شهروندان کشور است، اما روند آوردن اصلاحات ازسویی حکومت به بن بست مواجه شده است. عباس فراسو فعال مدنی می گوید که حکومت مکلف به آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور است. آقای فراسو می افزاید که […]

بدون اصلاح نظام انتخاباتی کشور برگزاری هرنوع انتخابات، برای مردم زیانبار خواهد بود. اصلاح نظام انتخاباتی خواست اساسی شهروندان کشور است، اما روند آوردن اصلاحات ازسویی حکومت به بن بست مواجه شده است. عباس فراسو فعال مدنی می گوید که حکومت مکلف به آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور است. آقای فراسو می افزاید که بدون آمدن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور برگزاری هرنوع انتخابات برای مردم زیانبار خواهد بود.

خلای قانونی جایگاه کمیته گزینش، تقابل اعضای کنونی کمیسیون های انتخاباتی با ریاست اجرایی و اعلام تاریخ برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی ها از سویی کمیسیون انتخابات از موارد اختلافی برای آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور به حساب می رود.

عباس فراسو فعال مدنی از رییس جمهور می خواهد که با صدور فرمان تقنینی تازه، بن بست اصلاحات در نظام انتخاباتی را بشکند.

پیش از این کمیته گزینش کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی گفته بودند که اصلاحات نظام انتخاباتی با بن بست مواجه شده است و اراده حکومت برای اصلاح نظام انتخاباتی ضعیف تر شده است.

از سوی دیگر کمیسیون انتخابات بیست و چهارم میزان/مهر سال آینده خورشیدی را زمان برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی ها اعلام کرده است.