شماری از فعالان مدنی با نکوهش کشتار دسته جمعی چهارده مسافر در ولایت غور، خواستار محاکمه مولوی عبدالرحمان عامل اصلی این رویداد اند. در دوم اسد/مرداد سال گذشته، گروه طالبان به سرکردکی مولوی عبدالرحمان چهارده غیرنظامی را در حومه شهر فیروز کوه مرکز ولایت غور به شهادت رساندند. این رویداد انتقادهای زیادی را در پی […]

شماری از فعالان مدنی با نکوهش کشتار دسته جمعی چهارده مسافر در ولایت غور، خواستار محاکمه مولوی عبدالرحمان عامل اصلی این رویداد اند.

در دوم اسد/مرداد سال گذشته، گروه طالبان به سرکردکی مولوی عبدالرحمان چهارده غیرنظامی را در حومه شهر فیروز کوه مرکز ولایت غور به شهادت رساندند. این رویداد انتقادهای زیادی را در پی داشته است. به تازگی مولوی عبدالرحمان عامل اصلی این رویداد در شهر فیروز کوه مرکز ولایت غور از سوی مأموران ریاست امنیت این ولایت دستگیر شده است. حالا شماری از فعالان مدنی و بازماندگان شهیدان رویداد غور، خواهان محاکمه زودهنگام مولوی عبدالرحمن استند.

این فعالان مدنی با صدور قطعنامه ای خواهان افشای نام افرادی نیز استند که می خواهند مولوی عبدالرحمان را از بند امنیت ملی رها کنند.

در همین حال سید عبدالبصیر مصباح یکی از بازماندگان شهیدان با تأکید بر انتقال مولوی عبدالرحمان به یکی از زندان های پایتختت، از حکومت می خواهد که وی را به کیفر برساند.

این درحالیست که به گفته فعالان مدنی، اگر عامل اصلی فاجعه کشتار چهارده مسافر غور در محضر عامه محاکمه نشود، معافیت از مجازات در کشور گسترش پیدا می کند و گروه های مخالف مسلح دولت بیشتر غیر نظامیان را آماج قرار خواهند داد.