فعالان مدنی ولایت ارزگان با راه اندازی نشستی در کابل، از افزایش حملات گروه طالبان به بخش های این ولایت نگرانی می کنند. آنان، نبود هماهنگی میان نظامیان کشور را دلیل افزایش این حملات می دانند. روز (چهارشنبه ۱۷ سنبله/شهریور) افراد وابسته به گروه طالبان بالای شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان حملات گروهی انجام دادند […]

فعالان مدنی ولایت ارزگان با راه اندازی نشستی در کابل، از افزایش حملات گروه طالبان به بخش های این ولایت نگرانی می کنند. آنان، نبود هماهنگی میان نظامیان کشور را دلیل افزایش این حملات می دانند.

روز (چهارشنبه ۱۷ سنبله/شهریور) افراد وابسته به گروه طالبان بالای شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان حملات گروهی انجام دادند که با مقاومت سخت نظامیان کشور روبرو شدند. هنوزهم درگیری میان نظامیان و هراس افگنان در بخش هایی این ولایت جریان دارد. مسوولان محلی ولایت ارزگان خواستار کمک های هوایی برای سرکوب هراس افگنان شده اند. شماری از فعالان مدنی ولایت ارزگان در کابل گرد آمده اند و از افزایش دامنه ناامنی ها در این ولایت نگرانی می کنند. کریم الله بارکزی فعال مدنی می گوید که نبود هماهنگی میان نظامیان کشور دلیل افزایش حملات هراس افگنان دراین ولایت است. این فعال مدنی مسوولان ارگانهای امنیتی را به سهل انگاری در کار تامین امنیت برخی مناطق این ولایت متهم می کند و از حکومت می خواهد که در راستای تامین امنیت این ولایت توجهی جدی کند.

فعالان مدنی ولایت ارزگان می گویند که به دلیل افزایش ناامنی ها، بیش از پنج صد خانواده در این ولایت بیجا شده اند.

وزارت دفاع ملی می گوید که درپی حملات هوایی نظامیان کشور، در مربوطات ولایت ارزگان هفتاد هراس افگن کشته شده اند. این عملیات در مربوطات شهر ترینکوت مرکز این ولایت انجام شده است.