مسوولان محلی ولایت کندهار به دلیل رویداد مرگ بار ترافیکی روز یکشنبه، فعالیت شرکت ترانسپورتی نوی میوند را به حالت تعلیق درآوردند. والی کندهار می گوید تازمانی که، عاملان اصلی رویداد ترافیکی روز یکشنبه مشخص نشود، فعالیت شرکت ترانسپورتی نوی میوند به حالت تعلیق خواهد بود. مسوولان محلی ولایت کندهار فعالیت شرکت ترانسپورتی نوی میوند […]

مسوولان محلی ولایت کندهار به دلیل رویداد مرگ بار ترافیکی روز یکشنبه، فعالیت شرکت ترانسپورتی نوی میوند را به حالت تعلیق درآوردند. والی کندهار می گوید تازمانی که، عاملان اصلی رویداد ترافیکی روز یکشنبه مشخص نشود، فعالیت شرکت ترانسپورتی نوی میوند به حالت تعلیق خواهد بود.

مسوولان محلی ولایت کندهار فعالیت شرکت ترانسپورتی نوی میوند را به دلیل رویداد ترافیکی مرگبار یکی از موترهای این شرکت در شاهراه کابل-کندهار به حالت تعلیق درآورده است. همایون عزیزی والی کندهار می گوید تا زمانی که عاملان اصلی رویداد مرگبار ترافیکی روز یکشنبه مشخص نشود، فعالیت شرکت ترانسپورتی میوند تعلیق خواهد بود. آقای عزیزی همچنان، به ریاست ترانسپورت این ولایت دستور داده است که به خاطر جلوگیری از تکرار چنین رویدادهای خونین، چگونگی وقوع رویداد ترافیکی روز یکشنبه را به گونه جدی بررسی و عاملان آن را شناسایی کند. سرعت غیر مجاز موترها، کم عرض بودن جاده‌ها، نبود علایم ترافیکی، خرابی جاده‌ها و بی توجهی‌ رانندها از عوامل اصلی این گونه رویدادهای خونین در سال های اخیر خوانده شده است.

درهمین حال، سید جان خاکریزوال، رییس شورای ولایتی کندهار تاکید می کند که برای جلوگیری از وقوع رویدادهای خونین ترافیکی در شاهراه ها، تدابیر بهتر روی دست گرفته شود.

این در حالیست که حوالی صبح روز یکشنبه در پی برخورد یک موتر مسافربری نوع سه صدو سه با یک تیلری باربری در شاهراه کابل- کندهار دست کم سی و شش تن جان باختند و بیست و هشت تن دیگر زخمی شدند. این رویداد در شاهراه کابل- کندهار در ساحه موسوم به جلدک و نزدیکی شهر قلات مرکز ولایت زابل زمانی رخ داد که موتر مسافربری مربوط به شرکت ترانسپورتی نوی میوند با یک تیلری برخورد کرد.