ریاست اجرایی می گوید تا زمانی که کروه طالبان مورد حمایت دولت ها قرار داشته باشد، حاضر به گفتگوهای صلح نخواهد شد. در جریان سفر عبدالله عبدالله به عربستان سعودی در ماه میزان/مهر امسال، مقام های این کشور وعده کردند که نشستی در باره افغانستان را میزبانی خواهند کرد. در جریان این سفر محمد بن […]

ریاست اجرایی می گوید تا زمانی که کروه طالبان مورد حمایت دولت ها قرار داشته باشد، حاضر به گفتگوهای صلح نخواهد شد.

در جریان سفر عبدالله عبدالله به عربستان سعودی در ماه میزان/مهر امسال، مقام های این کشور وعده کردند که نشستی در باره افغانستان را میزبانی خواهند کرد. در جریان این سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی گفته بود که افراط گرایی دینی و مذهبی یکی از چالش ‌های اصلی در جهان اسلام است.

اکنون با گذشت بیش از چهار ماه از این وعده عربستان سعودی، هنوز این نشست برگزار نشده است. در این نشست قرار است عالمان دین از چندین کشو اسلامی در باره غیر مشروع بودن جنگ علیه دولت افغانستان بحث کنند. جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرایی می گوید که وزارت امور خارجه کشور با همکاری سازمان همکاری های اسلامی برای برگزاری این نشست آمادگی می گیرد. معاون سخنگوی ریاست اجرایی تأکید می کند تا زمانی که گروه طالبان از حمایت شماری از کشورها برخوردار باشد، حاضر به گفتگوهای صلح نخواهد شد.

اکنون معلوم نیست که نشست عالمان جهان اسلام در عربستان تا چه اندازه ای می تواند برای پایان دادن به جنگ در افغانستان کمک کند. در حالی که طالبان از حمایت کشورهای مشخصی در منطقه برخوردار است.