بنیاد انتخابات آزاد و عالانه افغانستان یا فیفا می گوید که در بسته پیشنهادی کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی برخی از کاستی ها دیده می شود. کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی چندی پیش بسته پیشنهادی خود را به حکومت سپرد. پس از آن رییس جمهور از یازده مورد بسته پیشنهادی کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی کشور، هفت مورد […]

بنیاد انتخابات آزاد و عالانه افغانستان یا فیفا می گوید که در بسته پیشنهادی کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی برخی از کاستی ها دیده می شود. کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی چندی پیش بسته پیشنهادی خود را به حکومت سپرد. پس از آن رییس جمهور از یازده مورد بسته پیشنهادی کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی کشور، هفت مورد آن را پذیرفت و به این کمیسیون وظیفه سپرد که روی سه مورد دیگر آن بررسی بیشتر کند.

حالا بنیاد انتخابات آزاد و عالانه افغانستان یا فیفا می گوید که در بسته پیشنهادی کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی برخی از کاستی ها دیده می شود و باید مورد بررسی بیشتر قرارگیرد.

نعیم اصغری عضو نهاد انتخابات آزاد و عالانه افغانستان می گوید که در مواردی مانند کمیته شفافیت، تقسیم بندی حوزه های رأی دهی، کمیته گزینش، موضوعات مربوط به دبیرخانه کمیسیون انتخابات، روابط میان کمیسیون انتخابات و شکایات انتخاباتی و نیز روابط میان دفترهای مرکزی و ولایتی این کمیسیون ها از مواردی است که از لحاظ تخنیکی به بررسی بیشتر نیاز دارد.

این در حالیست که کمیسیون انتخابات نیز برخی از موارد پیشنهادی کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی را ناقص خوانده و گفته است که این بسته پیشنهادی در حال حاضر قابلیست تطبیق را ندارد.