شماری از اعضای شورای عالی صلح می‎گویند که اجماع منطقه‎ای برای مبارزه با تروریزم به ویژه تروریستان داعش در حال شکل گیری است. پس از آنکه سرو صداهای از تماس داشتن روسیه با گروه طالبان بلند شد، سفیر روسیه در کابل ارتباط کشورش با گروه طالبان را پذیرفت و تاکید کرد که تماس کشورش با […]

شماری از اعضای شورای عالی صلح میگویند که اجماع منطقهای برای مبارزه با تروریزم به ویژه تروریستان داعش در حال شکل گیری است.

پس از آنکه سرو صداهای از تماس داشتن روسیه با گروه طالبان بلند شد، سفیر روسیه در کابل ارتباط کشورش با گروه طالبان را پذیرفت و تاکید کرد که تماس کشورش با گروه طالبان به هدف حفاظت از شهروندان روسیه و کمک به روند صلح افغانستان است. سفیر روسیه در کابل با ابراز ناخرسندی در مورد انتقادات از رابطه روسیه و طالبان، گفته بود که این تنها روسیه نیست که با طالبان ارتباط دارد، بلکه به گفته او آمریکا، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، ایران، پاکستان، چین و قطر نیز با طالبان ارتباط دارند. اکنون اسماعیل قاسمیار مسوول روابط خارجی شورای عالی صلح، تروریستان داعش را خطری برای امنیت منطقه می‎داند و می‎گوید که اجماع منطقه‎ای در حال شکل گیری علیه گروه تروریستی داعش است. مسوول روابط خارجی شورای عالی صلح امید واری می‎کند که طالبان به روند گفتگوهای صلح حاضر شوند.

در همین حال شماری از آگاهان سیاسی حاضر شدن گروه طالبان به روند گفتگوهای صلح را مشکل می‎دانند و می‎گویند که نبود رهبری واحد میان گروه طالبان حاضر شدن این گروه به روند گفتگوهای صلح را مشکل کرده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‎شود که چندی پیش سفیر روسیه در کابل از عمل‎کرد آمریکا در کار نابودی هراس افگنان در افغانستان انتقاد کرده بود.