قاضیان حکومت پیشین نسبت به عزل دسته‌جمعی خود از دستگاه‌ی قضایی کشور از سوی امارت اسلامی، اعتراض کرده و این کار را ناعادلانه خواندند. آنان روز〈شنبه، ۴ جوید〉 طی نامه‌ای گفته اند که امارت اسلامی پس از به قدرت رسیدن بیش از دو هزار کارمندان دادگاه عالی کشور را به صورت دسته جمعی از کار […]

قاضیان حکومت پیشین نسبت به عزل دسته‌جمعی خود از دستگاه‌ی قضایی کشور از سوی امارت اسلامی، اعتراض کرده و این کار را ناعادلانه خواندند.

آنان روز〈شنبه، ۴ جوید〉 طی نامه‌ای گفته اند که امارت اسلامی پس از به قدرت رسیدن بیش از دو هزار کارمندان دادگاه عالی کشور را به صورت دسته جمعی از کار برکنار کرده است. انجمن قضات حکومت پیشین تاکید کرده است که برکناری دسته جمعی قضات، ناعادلانه است و آنان باید دوباره به وظایف شان برگردند. قاضیان در این نامه گفته اند که کادر‌های عدلی و قضایی از سوی مسوولان حکومت سرپرست امارت برکنار و به جای آنان افراد وابسته به این حکومت تعیین شده‌اند. قاضیان می‌گویند که آنان نباید از حقوق مدنی شان محروم شوند و اگر نزد حکومت سرپرست امارت اسلامی به‌دلیل اجرای وظیفه در نظام قبلی مجرم هستند، باید فرمان عفو عمومی بالای آنان نیز تطبیق شود. این قاضیان تاکید کرده اند که حکومت سرپرست امارت اسلامی باید معاش ماهوار آنان را پرداخت کنند. در این نامه از امنیت جانی قاضیان نیز ابراز نگرانی و تاکید شده که حکومت امارت اسلامی باید امنیت آنان را تامین کند. انجمان قضات پیشین از جامعه‌ی جهانی نیز خواسته‌ اند که در صورت عدم توجه امارت اسلامی، برای آنان کمک‌‌های بشردوستانه را فراهم کند.