رئیس‌ مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار با رئیس مجلس شورای ملی تاجیکستان گفته که داعش در تلاش ایجاد ناامنی در کشورهای همسایه افغانستان است. رئیس‌ مجلس ملی تاجیکستان در این دیدار با نگران‌کننده خواندن، وضعیت افغانستان برای ایران و تاجیکستان، بر تشکیل حکومت فراگیر در این کشور ‌‌‌‌‌‌تأکید کرده‌است. در ادامه نگرانی‌های امنیتی کشورهای […]

رئیس‌ مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار با رئیس مجلس شورای ملی تاجیکستان گفته که داعش در تلاش ایجاد ناامنی در کشورهای همسایه افغانستان است. رئیس‌ مجلس ملی تاجیکستان در این دیدار با نگران‌کننده خواندن، وضعیت افغانستان برای ایران و تاجیکستان، بر تشکیل حکومت فراگیر در این کشور ‌‌‌‌‌‌تأکید کرده‌است.

در ادامه نگرانی‌های امنیتی کشورهای منطقه از تهدیدهای منطقه‌ای گروه داعش، محمد باقر قالیباف، رئیس‌ مجلس شورای اسلامی ایران گفته که ریشه حادثه کرمان ناشی از فعالیت گروه داعش در افغانستان است. قالیباف، روز (دوشنبه، ۱۸ جدی) در دیدار با رستم امام‌علی، رئیس‌ مجلس شورای ملی تاجیکستان افزوده که داعش در تلاش ایجاد ناامنی در کشورهای همسایه افغانستان است. این دیدار در تهران، پایتخت ایران، صورت گرفته‌است. رئیس‌ مجلس ملی تاجیکستان در این دیدار وضعیت افغانستان را برای ایران و تاجیکستان نگران‌کننده خوانده و به تشکیل حکومت فراگیر در این کشور ‌‌‌‌‌‌تأکید کرده‌است.

همزمان با این، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران، تروریسم را تهدید منطقه‌ای می‌خواند و بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای برای مقابله با گروه‌های تروریستی ‌‌‌‌‌‌تأکید می‌کند.

گفتنی‌است که شام روز (یک‌شنبه، ۱۷ جدی) معاون رئیس‌الوزرا، در دیدار با نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران برای افغانستان، گروه داعش را دشمن مشترک دو کشور دانسته و گفته که به باور او هدف این گروه، ناامنی منطقه و کشتن مردم بی‌گناه است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv