شماری از رهبران جهادی و فعالان فرهنگی می گویند که محور اصلی تفکر شهید استاد برهان الدین ربانی رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور را فعالیت های فرهنگی و اسلامی تشکیل می داد. دولت جمهوری اسلامی افغانستان فردا چهارمین سالگرد شهادت استاد برهان الدین ربانی رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور […]

شماری از رهبران جهادی و فعالان فرهنگی می گویند که محور اصلی تفکر شهید استاد برهان الدین ربانی رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور را فعالیت های فرهنگی و اسلامی تشکیل می داد.

دولت جمهوری اسلامی افغانستان فردا چهارمین سالگرد شهادت استاد برهان الدین ربانی رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور را بزرگداشت می کند

محمد یونس قانونی معاون پیشین ریاست جمهوری و یکی از رهبران جهادی می گوید که محور اصلی تفکر و کار کرد های شهید استاد برهان الدین ربانی رهبر جهاد و مقاومت را فعالیت های فرهنگی و اسلامی تشکیل می داد.

به باور آقای قانونی، استاد شهید با دانش دینی آراسته بود و تصیم گیری های خود را در چارچوب ارزش های اسلامی اتخاذ می کرد.

ازسویی هم شفیع الله نورستانی عضو شورای عالی صلح کشور می گوید که شهید صلح کشور استاد برهان الدین ربانی نه تنها یک یک شخصیت ملی، بلکه یک شخصیت استثنایی و بین المللی نیز بود. به باور آقای نورستانی، شخصیت استاد شهید برای مردم افغانستان، افتخار بزرگ است.

در همین حال فرهنگیان کشور، ویژه گی های فرهنگی استاد شهید را بی مانند می دانند. نظری پریانی یکی از فرهنگیان کشور می گوید که کمتر اشخاصی در تاریخ معاصر کشور پیدا می شود که  دانش دینی، سیاسی و فرهنگی استاد شهید را داشته باشد.

آقای پریانی تاکید می کند که استاد شهید در حوزه های دین، ادبیات، فقه و کلام دست بلند داشت و یک الگوی خوب برای جوانان کشور است.

این در حالیست که شهید استاد برهان الدین ربانی رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور در کنار اینکه یک عالم دین و فرهنگی بزرگ بود، یک سیاست مدار هوشیار و با تدبیر نیز بود.