یک عضو مجلس سنا یک جلد قرآنکریم خطی را که سه صد سال قبل با آب طلا نوشته شده است به آرشیف ملی تحویل داد. صدیقه بلخی عضو مجلس سنا از مسوولان آرشیف ملی می خواهد که این اثر را درست حفاظت کنند. از روز حفاظت از میراث های فرهنگی طی همایشی در کابل بزرگداشت […]

یک عضو مجلس سنا یک جلد قرآنکریم خطی را که سه صد سال قبل با آب طلا نوشته شده است به آرشیف ملی تحویل داد. صدیقه بلخی عضو مجلس سنا از مسوولان آرشیف ملی می خواهد که این اثر را درست حفاظت کنند.

از روز حفاظت از میراث های فرهنگی طی همایشی در کابل بزرگداشت شد. شماری زیادی از مقام های حکومتی، استادان، جوانان و هنرمندان کشور در این محفل شرکت کردند. در این همایش عکس های تاریخی، دست نوشته های شماری از شاعران، اثر های خطی و یک جلد قرآن کردیم خطی که سه صد سال قبل با آب طلا نوشته است ازسویی صدیقه بلخی عضو مجلس سنا به آرشیف ملی تسلیم داده شد. بانو بلخی از مسوولان آرشیف ملی می خواهد که این اثر را درست حفاظت کنند. درهمین حال، مسوولان آرشیف ملی می گویند که آنان طرح چندین طرزالعمل را جهت حفاظت بهتر از میراث های فرهنگی و جلوگیری از قاچاق مواد آرشیفی روی دست دارند.

اسدالله غضنفر مشاور فرهنگی ریاست جمهوری ازجوانان و تاریخ نگاران کشور می خواهد که در نوشته های خود به سود تامین وحدت ملی قلم بزنند.

این درحالیست که چندی پیش ۷۲ قلم آثار تاریخی و فرهنگی کشور از جاپان دوبار به موزیم ملی برگردانده شده بود.