قصر سفید اعلام کرده است که جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا به روز جمعه با رییس‌جمهورغنی و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی دیدار خواهد کرد. جین ساکی، سخنگوی قصر سفید گفته است که دیدار این مقام‌های افغانستان از واشنگتن نمایانگر مشارکت پایدار میان امریکا و افغانستان است. وی یک‌بار دیگر بر تعهد امریکا مبنی […]

قصر سفید اعلام کرده است که جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا به روز جمعه با رییس‌جمهورغنی و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی دیدار خواهد کرد.

جین ساکی، سخنگوی قصر سفید گفته است که دیدار این مقام‌های افغانستان از واشنگتن نمایانگر مشارکت پایدار میان امریکا و افغانستان است. وی یک‌بار دیگر بر تعهد امریکا مبنی بر حمایت از مردم افغانستان با فراهم‌آوری معاونت ‌های دپلوماتیک، اقتصادی و بشری، به‌شمول حمایت از زنان، دختران و اقلیت‌‌های کشور تاکید کرده است. وی هم‌چنان گفته است که امریکا به‌گونه متداوم از روند جاری صلح حمایت می‌‌کند و از تمام جوانب می‌خواهد تا برای ختم جنگ در مذاکرات معنادار اشتراک کنند. پیش از این شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان گفته بود که در جریان سفر رییس‌جمهورغنی به واشنگتن، نباید مسوولیت ناامنی در افغانستان به دوش پاکستان افگنده شود.