نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان و سفیر این کشور در کابل گفته که ناامن‌سازی افغاسنتان در اولویت امریکا است. سفیر ایران همچنان اضافه کرد که با مقام‌های پاکستانی در مورد تشکیل «گروه تماس منطقه‌ای» پیرامون وضعیت افغانستان گفت‌وگو شده‌است. در ادامه تلاش‌های جهانی و منطقه‌ای برای حل بحران سیاسی کنونی افغانستان؛ حسن کاظمی […]

نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان و سفیر این کشور در کابل گفته که ناامن‌سازی افغاسنتان در اولویت امریکا است. سفیر ایران همچنان اضافه کرد که با مقام‌های پاکستانی در مورد تشکیل «گروه تماس منطقه‌ای» پیرامون وضعیت افغانستان گفت‌وگو شده‌است.

در ادامه تلاش‌های جهانی و منطقه‌ای برای حل بحران سیاسی کنونی افغانستان؛ حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری ایران در امور افغانستان و سفیر این کشور در کابل در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد، داعش را پروژه‌ای امریکا دانست و بیان داشت که امریکا در پی بی‌ثباتی افغاستان است و می‌خواهد که این کشور محل تنازع و تقابل با رقیبانش باشد.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان، گفت که در سفرش به اسلام‌آباد بر سر تشکیل «گروه تماس» با محوریت کشورهای منطقه و نیز همکاری‌های منطقه‌ای در مورد وضعیت افغانستان، با مقام‌های پاکستانی گفت‌وگو شده‌است.

«گروه تماس منطقه‌ای» به‌منظور رسید‌گی به وضعیت کنونی افغانستان طرحی است که اخیراً از سوی تهران پیشنهاد شده‌است. پیشتر مقام‌های حکومت سرپرست نیز از این طرح در مورد افغانستان استقبال کرده‌اند.

گفتنی‌است که کاظمی قمی سه روز پیش در سفر خویش به اسلام‌آباد و در دیدار با جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه حکومت مؤقت پاکستان و آصف درانی، نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان گفت‌وگو کرده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv