وزیر امور خارجه روسیه اتهام ها در مورد همکاری تسلیحاتی این کشور با گروه طالبان در افغانستان را رد می کند. سرگی لاوروف که برای دیدار با مقام های آمریکایی به واشنگتن رفته است، می گوید کسانی که مطالعه دقیق در مورد افغانستان دارند و از وضعیت کنونی این کشور آگاه استند، باید بدانند که […]

وزیر امور خارجه روسیه اتهام ها در مورد همکاری تسلیحاتی این کشور با گروه طالبان در افغانستان را رد می کند. سرگی لاوروف که برای دیدار با مقام های آمریکایی به واشنگتن رفته است، می گوید کسانی که مطالعه دقیق در مورد افغانستان دارند و از وضعیت کنونی این کشور آگاه استند، باید بدانند که ادعا در مورد همکاری تسلیحاتی با گروه طالبان بی اساس است.

روسیه تماس های دیپلوماتیک خود را با گروه طالبان گسترش داده است. وزیر امور خارجه روسیه می گوید که مسکو تلاش دارد از پیشروی افراد وابسته به گروه تروریستی داعش در آسیای مرکزی جلوگیری کند. پیش از این شماری از مقام های آمریکایی از تماس روسیه با گروه طالبان نگرانی کرده اند و از همکاری تسلیحاتی این کشور با گروه طالبان حرف و حدیث های به خورد رسانه داده اند. اما وزیر خارجه روسیه اتهام ها در مورد همکاری تسلیحاتی کشورش با گروه طالبان را رد می کند. سرگی لاوروف که برای دیدار با مقام های آمریکایی به واشنگتن رفته است، می گوید کسانی که مطالعه دقیق در مورد افغانستان دارند و از وضعیت کنونی این کشور آگاه استند، باید بدانند که ادعا در مورد همکاری تسلیحاتی با طالبان بی اساس است.

پیش از این شماری از مقام های آمریکایی ادعا کرده بودند که بر اساس برخی شواهد روسیه با گروه طالبان همکاری نظامی می کند. وزیر دفاع آمریکا چندی پیش گفته بود که از تماس روسیه با گروه طالبان نگران است.