وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو حکومت سرپرست افغانستان را به‌ دلیل نقض تعهداتش در مورد تشکیل حکومت فراگیر و حقوق بشر به رسمیت نمی‌شناسد. او خواستار فراگیری سیاسی، مذهبی و قومی در ساختار حاکمیت کنونی شد. همزمان با این، سرپرست وزارت خارجه در جریان دیدار با شماری از سفیران و دیپلمات‌های برخی از […]

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو حکومت سرپرست افغانستان را به‌ دلیل نقض تعهداتش در مورد تشکیل حکومت فراگیر و حقوق بشر به رسمیت نمی‌شناسد. او خواستار فراگیری سیاسی، مذهبی و قومی در ساختار حاکمیت کنونی شد. همزمان با این، سرپرست وزارت خارجه در جریان دیدار با شماری از سفیران و دیپلمات‌های برخی از کشور‌های منطقه در کابل گفت که کشورهای منطقه باید برای افزایش و ادامه تعامل مثبت با افغانستان، مشوره‌های منطقه‌یی را انجام دهند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در یک نشست خبری در مقر سازمان ملل اعلام کرد که مسکو حکومت سرپرست افغانستان را به دلیل نقض تعهداتش در مورد تشکیل حکومت فراگیر و حقوق بشر به رسمیت نمی‌شناسد. سرگئی لاوروف همچنین از جبهه‌های مخالف حاکمیت کنونی کشور خواست که رویکرد «صلح‌آمیز» را تقویت کنند. وزیر خارجه روسیه هفته‌ای پیش نیز خواستار دعوت گروه‌های سیاسی دیگر در ساختار حاکمیت کنونی شده بود: «حکومت طالبان متشکل از «همه طالب» است و سایر گروه‌های قومی و مذهبی مانند، تاجیک‌ها، اوزبیک‌ها و هزاره‌ها را شامل نمی‌شود. در حکومت طالبان تنها مسأله فراگیری قومی نیست، بلکه فراگیری سیاسی و مذهبی نیز باید اعمال شود. از کسانی در میان نیروهای ضدطالبان نفوذ دارند، می‌خواهم که آن‌ها را به گفت‌وگوی «صلح‌آمیز» تشویق کنند».

همزمان با این، امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در جریان دیدار با شماری از سفیران و دیپلمات‌های برخی از کشور‌های منطقه در کابل گفت که کشورهای منطقه باید برای افزایش و ادامه تعامل مثبت با افغانستان، مشوره‌های منطقه‌یی را انجام دهند.

این درخواست سرپرست وزارت خارجه در حالی مطرح می‌شود که با گذشت نزدیک به دو و نیم سال از حاکمیت دوباره حکومت سرپرست در افغانستان، هیچ کشوری این حکومت را به رسمیت نشناخته‌است؛ اما نماینده‌ها و دیپلمات‌های برخی کشور‌ها در حال حاضر در افغانستان حضور دارند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv