رافیلا لودیس سرپرست سفارت اتحادیه اروپا دردیدار با سرپرست وزارت معارف از بازسازی ۴۰۰ باب مکتب در ولایت‌های مختلف کشور خبر داده‌است. وی همچنان افزود که قرار است کمک ۱۴۰ میلیون یوروی با افغانستان صورت گیرد که در آن سهم بخش آموزشی افغانستان نیز شامل است. جنگ‌‌های طولانی‌مدت بسیاری ازمکان‌های آموزشی کشور را به ویرانه […]

رافیلا لودیس سرپرست سفارت اتحادیه اروپا دردیدار با سرپرست وزارت معارف از بازسازی ۴۰۰ باب مکتب در ولایت‌های مختلف کشور خبر داده‌است. وی همچنان افزود که قرار است کمک ۱۴۰ میلیون یوروی با افغانستان صورت گیرد که در آن سهم بخش آموزشی افغانستان نیز شامل است.

جنگ‌‌های طولانی‌مدت بسیاری ازمکان‌های آموزشی کشور را به ویرانه مبدل ساخت و باعث شد که بیشتری شهروندان کشور از دست‌رسی به آموزش محروم بمانند. درتازه‌ترین مورد، رافیلا لودیس سرپرست سفارت اتحادیه اروپا در دیداربا مولوی حبیب‌الله آغا سرپرست وزارت معارف در کابل اطمینان داد که در آینده نزدیک، بودجه مالی قابل نیاز را به دست‌رس یکی از نهادهای همکار خواهند گذاشت تا در ترمیم و باز سازی ۴۰۰ باب مکتب ‏در مرکز و ولایت‌ها اقدام کنند. خانم لودیس همچنان افزود که قرار است کمک ۱۴۰ میلیون یوروی با افغانستان صورت گیرد که در آن سهم بخش آموزشی افغانستان نیز شامل است.

سفارت اتحادیه اروپا در حالی برای ساخت و بازسازی مکتب‌های دولتی در افغانستان کمک ۱۴۰ میلیون یورویی وعده کرده‌است که مقام‌های حکومت سرپرست تا کنون دروازه مکتب‌ها و دانشگاه‌ها را به‌روی دختران بازگشایی نکرده‌است.

این در حالی‌است که پیش از این فعالان حقوق زن بارها خواستار بازگشایی مکتب‌ها و دانشگاه‌ها به‌روی دختران شدند. اما حکومت سرپرست گفته که ممنوعیت دختران از آموزش و تحصل مؤقتی است و در تلاش ایجاد زمینه‌های خوب برای آموزش و تحصیل دختران اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv