لینزی گراهام سناتور ارشد امریکایی گفته که پیش از این‌که دیر شود، باید گروه داعش در افغانستان زده شود. وی تأکید کرد که حضور افراد این گروه در افغانستان به کشورها منطقه خطرناک است. در پی افزایش نگرانی‌ها از فعالیت داعش در منطقه، سناتور ارشد امریکایی خواستار حمله به مواضع این گروه در فغانستان شده‌است. […]

لینزی گراهام سناتور ارشد امریکایی گفته که پیش از این‌که دیر شود، باید گروه داعش در افغانستان زده شود. وی تأکید کرد که حضور افراد این گروه در افغانستان به کشورها منطقه خطرناک است.

در پی افزایش نگرانی‌ها از فعالیت داعش در منطقه، سناتور ارشد امریکایی خواستار حمله به مواضع این گروه در فغانستان شده‌است. لینزی گراهام سناتور ارشد امریکایی گفته که پیش از این‌که دیر شود، داعش در افغانستان زده شود. وی تأکید کرده که باید اهداف مربوط به داعش خراسان در افغانستان را محکم بزنند. پیش از این نیز تام کاتن سناتور جمهوری‌خواه امریکا پس از حمله بر یک تالار کنسرت در مسکو، گفت که نگران توان داعش برای انجام حملات تروریستی در خاک امریکا و علیه شهروندان این کشور است. او گفت که این وضعیت بازتاب سیاست ناکام خروج از افغانستان است.

کشورهای آسیای میانه نیز پیوسته از افزایش فعالیت‌های داعش در افغانستان و نفوذ آن به سایر کشورهای منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند. شورای امنیت سازمان ملل هم در ماه دلو ارزیابی کرد که گروه داعش همچنان تهدیدی برای افغانستان و منطقه است. اما سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که داعش در افغانستان کوبیده شده و شکست خورده‌است.

پس از آنکه گروه داعش حمله اخیر به یک سالن کنسرت در مسکو را بر عهده گرفت، نگرانی‌ها از افزایش فعالیت این گروه در منطقه بلند رفته است. ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته که در سال‌های اخیر داعش بیش‌تر کشورهای را که بر ضد ایالات متحده امریکا است هدف قرار می‌دهد. او در گفت‌وگو با یک روزنامه روسی از افغانستان، ایران، سوریه و روسیه نام برده است. به باور سخنگوی وزارت خارجه روسیه داعش و القاعده را امریکا به وجود آورده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv