وزارت صحت عامه اعلام کرده است که در یک ‌شبانه روز گذشته هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت نشده است. سخنگوی وزارت عامه می گوید که تاکنون چهارصدو چهل و نه مورد مشکوک به ویروس کرونا به لابراتوارهای مرکزی این وزارت رسیده که بیش ‌تر آن بررسی شده است. به گفته […]

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که در یک ‌شبانه روز گذشته هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت نشده است. سخنگوی وزارت عامه می گوید که تاکنون چهارصدو چهل و نه مورد مشکوک به ویروس کرونا به لابراتوارهای مرکزی این وزارت رسیده که بیش ‌تر آن بررسی شده است. به گفته وی از این میان چهارصدو سیزده مورد منفی و بیست و چهار مورد دیگر مثبت ثابت شده است. وی می گوید که پس از هرات بیشترین افراد مشکوک به ویروس کرنا در کابل ثبت شده اند.

وزارت صحت عامه می گوید که در بیست و چهار ساعت گذشته، هیچ مورد از ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت نشده است. سخنگوی وزارت صحت عامه می گوید که تاکنون چهارصدو چهل و نه مورد مشکوک به ویروس کرونا به لابراتوارهای مرکزی این وزارت رسیده است که بیشتر آن بررسی شده است. وی می گوید که دوازه مورد دیگر در آزمایشکاه های این وزارت تحت بررسی قرار دارد.

وزارت صحت می گوید که پس از ولایت هرات بیشترین افراد مشکوک به ویروس کرنا در کابل ثبت شده اند و شش تن که مشکوک به ویروس کرونا اند در شفاخانه افغان جرمن قرنطین شده اند.

تا کنون پانزده مورد مثبت ویروس کرونا در هرات، دو مورد در لوگر و در ولایت های بادغیس کاپیسا بلخ و دایکندی هر کدام یک مور مثبت به ویروس کرونا ثبت شده است. سخنگوی وزارت صحت عامه از برخورد ناپسند یک دیپلومات وزارت خارجه که از کشور چین برگشت است، با داکتران شفاخانه افغان جرمن نیز شکایت می کند.

در همین حال، شماری از باشندگان پایتخت از شهروندان کشور می خواهند که برای حفظ سلامتی خود و جامعه از یروس کرونا، به توسعه های وزارت صحت عامه گوش داده و به آن عمل کنند.