مولانا فضل‌الرحمان رئیس جمعیت علمای اسلام پاکستان در سفر به کابل با شماری از مقام‌های حکومت سرپرست دیدار و ‌گفت‌وگو کرده‌است. امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه ابراز امیدواری کرده‌است که سفر مولانا فضل‌الرحمن سبب بهبود روابط کابل با اسلام‌آباد شود. با افزایش ناامنی‌ها در پاکستان، این کشور بارها مقام‌های حکومت سرپرست را متهم به […]

مولانا فضل‌الرحمان رئیس جمعیت علمای اسلام پاکستان در سفر به کابل با شماری از مقام‌های حکومت سرپرست دیدار و ‌گفت‌وگو کرده‌است. امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه ابراز امیدواری کرده‌است که سفر مولانا فضل‌الرحمن سبب بهبود روابط کابل با اسلام‌آباد شود.

با افزایش ناامنی‌ها در پاکستان، این کشور بارها مقام‌های حکومت سرپرست را متهم به پناه‌دادن به طالبان پاکستانی و انجام حملات از خاک افغانستان علیه پاکستان کرده‌است، ادعایی که از سوی مقام‌های حکومت سرپرست رد شده‌است. دراین حال، مولانا فضل‌الرحمن، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان و هیأت همراه‌اش در سفر به کابل با مقام‌های حکومت سرپرست دیدار کرد. در یک خبرنامه ارگ آمده‌است که این هیأت علمای پاکستان با معاون سیاسی رئیس‌الوزرا دیدار کرده‌است. خبرنامه می‌افزاید که که در این دیدار مولوی عبدالکبیر گفته که هیچ خطری ازافغانستان متوجه کشورهای منطقه نیست واسلام‌آباد باید به عوض توجه به پروپاگند‌های رسانه‌ای روی واقعیت‌ها بحث کند. مولانا فضل‌الرحمان نیز دراین دیدار، اخراج مهاجران افغانستان را محکوم کرده و بر حل مشکلات با حکومت پاکستان از طریق گفت‌وگو تأکید کرده‌است.

در این حال امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه ابراز امیدواری کرده‌است که سفر مولانا فضل‌الرحمن رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان به کابل، تأثیر مثبت بر روابط میان اسلام‌آباد و کابل بگذارد.

آقای متقی همچنان می‌گوید که حکومت سرپرست با تمام کشورهای همسایه به‌‌ویژه با پاکستان روابط خوب و استوار بر احترام متقابل می‌‌خواهد.

شماری ازآگاهان سیاسی می‌گویند که افغانستان و پاکستان باید برای جلوگیری از تشدید بحران روی یک توافق ‌گفت‌وگو کنند.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش هیأتی از افغانستان به رهبری والی کندهار در سفر با پاکستان با مقام‌های این کشور در مورد بهبود روابط با پاکستان دیدار و ‌گفت‌وگو کردند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv