با سقوط حکومت پیشین و با روی کارآمدن حکومت سرپرست در افغانستان، شماری بیشتری از کشورها روابط‌شان را با افغانستان قطع کردند وتاکنون هیچ کشوری حکومت فعلی افغانستان را به‌رسمیت نشناخته است. در این حال، طارق علی بخیت، نماینده ویژه‌ی سازمان همکاری اسلامی با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه پیرامون تقویت روابط با کشورهای اسلامی […]

با سقوط حکومت پیشین و با روی کارآمدن حکومت سرپرست در افغانستان، شماری بیشتری از کشورها روابط‌شان را با افغانستان قطع کردند وتاکنون هیچ کشوری حکومت فعلی افغانستان را به‌رسمیت نشناخته است.

در این حال، طارق علی بخیت، نماینده ویژه‌ی سازمان همکاری اسلامی با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه پیرامون تقویت روابط با کشورهای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. سخنگوی وزارت خارجه در صحفه اکس نوشته است که در این دیدار طارق علی بخیت گفته است که سازمان همکاری اسلامی به‌برقراری تعامل مثبت با افغانستان باور دارد. به نوشته وی، آقای متقی در این دیدار گفته که حکومت سرپرست به‌دنبال تقویت روابط با کشورهای اسلامی است و برای تحقق منافع مشترک با اعضای سازمان همکاری اسلامی ارزش قایل است.

شماری دیگری از آگاهان سیاسی می‌گویند درصورت کشورهای جهان با افغانستان تعامل خواهد کرد که مقام‌های حکومت سرپرست دست از نقض حقوق‌بشر بردارند.

این همه درحالی‌است که با گذشت بیش از دو سال از حاکمت حکومت سرپرست در افغانستان، تاکنون هیچ کشوری این حکومت را به‌رسمیت نشناخته است. رعایت حقوق‌بشر به‌ویژه حقوق بانوان، مبارزه با تروریزم و و ایجاد حکومت فراگیر از شروط اصلی جهان برای به‌رسمیت شناختن حکومت سرپرست است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv