در ادامه درخواست مقام‌های حکومت سرپرست مبنی بر تعامل جهان با این حکومت، امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه در دیدار با کاردار سفارت ایتالیا در افغانستان باردیر بر تعامل جهان با حکومت افغانستان تأکید کرد. متقی گفت که دروازه تعامل به روی همه کشورهای جهان باز است. در همین حال، کاردار سفارت ایتالیا در […]

در ادامه درخواست مقام‌های حکومت سرپرست مبنی بر تعامل جهان با این حکومت، امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه در دیدار با کاردار سفارت ایتالیا در افغانستان باردیر بر تعامل جهان با حکومت افغانستان تأکید کرد. متقی گفت که دروازه تعامل به روی همه کشورهای جهان باز است. در همین حال، کاردار سفارت ایتالیا در افغانستان در این دیدار گفته در همکاری با بانک جهانی در بخش اقتصادی به افغانستان کمک می‌کنند.

ناتالیا کوینتاویل، کاردار سفارت ایتالیا در افغانستان در ادامه دیدارها با مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان، با امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. ضیااحمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید که در این دیدار کاردار سفارت ایتالیا در افغانستان در این دیدار گفته در همکاری با بانک جهانی در بخش اقتصادی به افغانستان کمک می‌کنند. معاون سخنگوی وزارت خارجه همچنان می‌گوید که در این دیدار سرپرست وزارت خارجه تأکید کرد که دروازه تعامل حکومت به روی تمام کشور ها باز است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه همچنان از دیدار ژاوشینگ، سفیر چین در کابل با مولوی رحمت‌الحق فُضیل، معین این وزارت خبر داده‌است. معاون سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید که در این دیدار سفیر چین گفت که امنیت و ثبات منطقه به نفع همه کشورهای منطقه به‌شمول چین است و وعده سپرد تا به تلاش‌ها در این راستا ادامه دهد.

در همین حال، شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند تازمانی که حکومت سرپرست به خواست‌های جهان عمل نکند، این حکومت به‌رسمیت شناخته نخواهد شد.

این در حالیست که با گذشته نزدیک به سه سال از عمر حکومت سرپرست تاکنون ایتالیا و هیچ کشوری در جهان این حکومت را به‌رسمیت نشناخته است. مبارزه با تروریزم، رعایت حقوق بشر به‌ویژه حقوق زنان و تشکیل حکومت فراگیر از شروط اصلی جهان برای تعامل با حکومت کنونی افغانستان است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv