وزارت امور خارجه، شروط حکومت سرپرست را برای اشتراک در نشست دوحه اعلام کرده‌است و تأکید کرده که در صورت این شروط برآورده نشوند، در نشست دوحه شرکت نمی‌کند. در همین حال، توماس نیکلاسن نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان نشست دوحه را برای افغانستان مهم توصیف کرده‌است. در ادامه سلسله موضع‌گیری‌ها در مورد نشست […]

وزارت امور خارجه، شروط حکومت سرپرست را برای اشتراک در نشست دوحه اعلام کرده‌است و تأکید کرده که در صورت این شروط برآورده نشوند، در نشست دوحه شرکت نمی‌کند. در همین حال، توماس نیکلاسن نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان نشست دوحه را برای افغانستان مهم توصیف کرده‌است.

در ادامه سلسله موضع‌گیری‌ها در مورد نشست پیشروی دوحه، سرپرست وزارت خارجه در دیدار با دیمتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل، گفته‌است که در صورت عدم توجه به شروط حکومت سرپرست از سوی سازمان ملل متحد، ترجیح می‌دهند که در نشست دوحه شرکت نکنند.

حافظ ضیا احمد تکل در پیام صوتی به رسانه‌ها گفته‌است که حکومت سرپرست شروط حضور احتمالی خویش را در نشست دوحه، با سازمان ملل متحد در میان گذاشته‌است. آقای همچنان گفته که نشست دوحه در صورت یک فرصت خوب است که در این نشست زمینه رایزنی میان حکومت سرپرست و سازمان ملل متحد در پیوند به همه موضوعات فراهم شود.

از سوی هم، توماس نیکلاسن نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان، نشست دوحه و اشتراک هیأت افغانستان در این  نشست را مهم خوانده‌است: «امیدوارم ما به نمایندگی از هر سازمان و هر کشوری که فرصت اشتراک در یک جمع را داریم، درک کنیم که ما در افغانستان منافع مشترک داریم. اگر به آینده بنگریم و ببینیم که چگونه به‌صورت مشترک در داشتن افغانستان خوب کمک کرده می‌توانیم».

گفتنی‌است که در کمتر از یک‌سال گذشته، دومین مرتبه است که نشست در مورد افغانستان به میزبانی سازمان ملل متحد در دوحه برگزار می‌شود. نشست اول دوحه در ماه می سال گذشته، بدون دعوت مقام‌های حکومت سرپرست برگزار شده بود.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv