وزارت خارجه اعلام کرده‌است که امیرخان متقی، سرپرست این وزارت با زرا اوتونبایوا فرستاده ویژه‌ی سازمان ملل متحد برای افغانستان دیدار کرده‌است. حافظ ضیااحمد تکل معاون سخنگوی این وزارت می‌گوید که در این دیدار سرپرست این وزارت از فرستاده ویژه‌ی سازمان ملل متحد برای افغانستان در مورد آجندا و ترکیب نشست دوحه وضاحت خواسته و […]

وزارت خارجه اعلام کرده‌است که امیرخان متقی، سرپرست این وزارت با زرا اوتونبایوا فرستاده ویژه‌ی سازمان ملل متحد برای افغانستان دیدار کرده‌است.

حافظ ضیااحمد تکل معاون سخنگوی این وزارت می‌گوید که در این دیدار سرپرست این وزارت از فرستاده ویژه‌ی سازمان ملل متحد برای افغانستان در مورد آجندا و ترکیب نشست دوحه وضاحت خواسته و افزوده‌است که حکومت سرپرست پس از آن در مورد اشتراک‌شان تصمیم خواهند گرفت.

وی همچنان افزوده‌است که دو طرف همچنان در این دیدار درباره پیشرفت‌های اخیر دیپلماتیک با هم گفت‌وگو کرده‌اند.

وی تأکید می‌کند که در این دیدار سرپرست وزارت خارجه باردیگر موقف این حکومت در برابر قطع‌نامه ۲۷۲۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را بیان کرده و بر تعامل سازنده با سازمان ملل تأکید کرده‌است.

درهمین حال، شماری از آگاهان مسایل سیاسی می‌گویند که اگر حکومت سرپرست بستر مناسب را برای به‌رسمیت شناختن فراهم نکند و به تعهدات جهان نیز عمل نکند، جهان با این حکومت تعامل نخواهد کرد.

این در حالی‌است که پیش از این مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرا گفت که نماینده حکومت سرپرست برای حضور در نشست نماینده‌گان ویژه کشورها در امور افغانستان دعوت شده‌است.

پیش از این نیز استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفته بود که نماینده‌گان ویژه کشورها در امور افغانستان به‌هدف انسجام رویکرد کشورهای مختلف و پرداختن به ارزیابی‌های مستقل در مورد این کشور نشستی را برگزار می‌کنند. این نشست در پایان ماه دلو در دوحه، پایتخت قطر برگزار خواهد شد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv