شماری از اعضای کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی رییس جمهورغنی را به قانون شکنی متهم می کنند. رییس ارتباطات و آگاهی کمیسیون نظارت برتطبیق قانون اساسی می گوید که در برخی از موارد رییس جمهور با صدور فرمان های تقنینی خلاف قانون اساسی عمل کرده است. انحصار قدرت در کشور همواره پرسش برانگیز […]

شماری از اعضای کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی رییس جمهورغنی را به قانون شکنی متهم می کنند. رییس ارتباطات و آگاهی کمیسیون نظارت برتطبیق قانون اساسی می گوید که در برخی از موارد رییس جمهور با صدور فرمان های تقنینی خلاف قانون اساسی عمل کرده است.

انحصار قدرت در کشور همواره پرسش برانگیز بوده است و این مساله در دو دهه اخیر سبب ایجاد مشکلات جدی در کشور نیز شده است. شماری از اعضای کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی می گویند که تداخل وظیفوی در سه قوه سبب ایجاد مشکلات در راستای تطبیق قانون اساسی شده است. محمد ضیا فرهمند، رییس ارتباطات و آگاهی کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی می گوید که در برخی از موارد رییس جمهور با صدور فرمان های تقنینی خلاف قانون اساسی عمل کرده است.

در همین حال، آگاهان حقوقی می گویند که ضعف حاکمیت قانون، عرف و سنت های ناپسند، تداوم جنگ و ناامنی، فساد اداری و فرهنگ معافیت از مجازات از مسایل است که سبب شده تا قانون به گونه یکسان بالای شهروندان کشور تطبیق نشود.