مسوولان شماری از نهادهای مدنی می گویند که در پنج سال گذشته مالکان شماری از شرکت های مخابراتی در همکاری با حکومت، پول مردم افغانستان را دزدی کرده اند. شماری از مسوولان نهادهای مدنی در کابل گرد آمدند و از قیمت بالای انترنت و خدمات مخابراتی شکایت کردند. خلیل روفی فعال مدنی می گوید که […]

مسوولان شماری از نهادهای مدنی می گویند که در پنج سال گذشته مالکان شماری از شرکت های مخابراتی در همکاری با حکومت، پول مردم افغانستان را دزدی کرده اند.

شماری از مسوولان نهادهای مدنی در کابل گرد آمدند و از قیمت بالای انترنت و خدمات مخابراتی شکایت کردند. خلیل روفی فعال مدنی می گوید که حکومت در کار دزدی کردن پول های مردم افغانستان از سوی مالکان شماری از شرکت های مخابراتی، با آن شرکت ها همکاری کرده است.

میرویس آریا دیگر فعال مدنی می گوید که اداره تنظیم خدمات مخابراتی” اترا” توان نظارت از شرکت های مخابراتی را ندارد. آقای آریا از حکومت می خواهد که جلو دزدیده شدن پول مردم توسط شرکت های مخابراتی را بیگیرد.

درهمین حال، ناصر تیموری، مسوول دادخواهی دیدبان شفافیت افغانستان می گوید که حکومت بر تعهدات خود در پیوند به کاهش خدمات انترنتی در پنج سال گذشته عمل نکرده است.

این سخنان در حال مطرح می شود که سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی از مالکان شرکت های خصوصی مخابراتی خواست که قیمت خدمات انترنتی را کاهش دهند.