یک باشنده ولایت زابل ادعا کرده که مدیر امنیت ولسوالی شملزوی این ولایت او را سخت شکنجه کرده است. این فرد که باشنده اصلی ولسوالی شملزی زابل است، از حکومت می خواهد که این رویداد را به گونه جدی بررسی و عدالت را تأمین کند. این باشنده ولسوالی شملزوی ولایت زابل محمدزی نام دارد و […]

یک باشنده ولایت زابل ادعا کرده که مدیر امنیت ولسوالی شملزوی این ولایت او را سخت شکنجه کرده است. این فرد که باشنده اصلی ولسوالی شملزی زابل است، از حکومت می خواهد که این رویداد را به گونه جدی بررسی و عدالت را تأمین کند.

این باشنده ولسوالی شملزوی ولایت زابل محمدزی نام دارد و در حال حاضر در شفاخانه ولایتی قلات تحت درمان قرار دارد. او ادعا می کند که چند روز پیش از سوی مأموران امنیت ملی در ولسوالی شملزوی نخست بازداشت شده و سپس در یک کانتینر شکنجه شده است. او می گوید که سخت شکنجه شده و از مسوولان محلی می خواهد تا عدالت را تأمین کنند. این باشنده زابلی می افزاید که اگر مسوولان محلی به داد او نرسند، به کابل خواهد رفت و دادخواهی خواهد کرد.

با این حال مسوولان محلی ولایت زابل وقوع این رویداد را تأیید می کنند؛ اما می گویند هنوز معلوم نیست که محمدزی را کی شکنجه کرده است. گل اسلام سیال، سخنگوی والی زابل می گوید که هیأتی برای بررسی این رویداد موظف شده است. به گفته او هر کسی که مرتکب این عمل شده باشد، مجازات خواهد شد.

موارد شکنجه از سوی مقام های محلی در سال اخیر به ندرت اتفاق افتاده است. در اغلب موارد این رویداد ها مورد بررسی هم قرار نگرفته است. به باور آگاهان اگر حکومت توجه جدی در این خصوص نکند، آمار وقوع این گونه رویدادها، بلند خواهد رفت.