شماری از باشندگان ولایت زابل، در همایش اعتراضی والی این ولایت را به فساد و ایجاد اختلاف میان اقوام مستقر در این ولایت متهم می کنند. اعتراض کنندگان خواستار برکناری والی این ولایت شده و از حکومت مرکزی می خواهند که والی این ولایت را برکنار کند. در این همایش که درساختمان شورای ولایتی این […]

شماری از باشندگان ولایت زابل، در همایش اعتراضی والی این ولایت را به فساد و ایجاد اختلاف میان اقوام مستقر در این ولایت متهم می کنند. اعتراض کنندگان خواستار برکناری والی این ولایت شده و از حکومت مرکزی می خواهند که والی این ولایت را برکنار کند.

در این همایش که درساختمان شورای ولایتی این ولایت برگزار شده است، شماری از اعضای مجلس نمایندگان، اعضای شورای ولایتی، سران قوم، فعالان مدنی و جوانان شرکت کردند. عطا جان حق بیان رییس شورای ولایتی زابل، والی این ولایت را به فساد و ایجاد دامن زدن اختلاف میان اقوام ساکن در زابل متهم می کند.

رییس شورای ولایتی خواستار برکناری والی این ولایت شده و هشدار می دهد که دیگر رحمت الله یارمل را به حیث والی نمی پذیرند. او همچنان هشدار می دهد که اگر حکومت مرکزی به خواست هایشان رسیدگی نکند، حرکت های مدنی گسترده راه اندازی خواهند کرد.

درهمین حال، گل اسلام سیال سخنگوی والی زابل این اتهام ها را رد می کند. آقای اسلام می گوید کسانی که در مورد فساد والی زابل اسناد دارند، اسناد خود را با ارگانهای عدلی و قضایی شریک کنند.

این در حالیست که در این اواخر وضعیت امنیتی در زابل بدتر شده و هفته گذشته در پی حمله طالبان بر پاسگاه های نظامیان کشور در این ولایت بیش از بیست تن از نظامیان کشور به شهادت رسیدند.