مقام‌های امریکایی اعلام کرده‌اند که دو تن از شهروندان این کشور در افغانستان در بازداشت به‌سر می‌برند. آنان گفته‌اند که هم‌پیمانان افغانستانی خود را هر ماه بیرون می‌برند. همچنین، سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که این دو شهروند امریکایی به‌دلیل تخلفات و مراعات‌ نکردن قوانین افغانستان، بازداشت شده‌اند. دو مقام امنیتی امریکا گفته‌اند که دو شهروند […]

مقام‌های امریکایی اعلام کرده‌اند که دو تن از شهروندان این کشور در افغانستان در بازداشت به‌سر می‌برند. آنان گفته‌اند که هم‌پیمانان افغانستانی خود را هر ماه بیرون می‌برند. همچنین، سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که این دو شهروند امریکایی به‌دلیل تخلفات و مراعات‌ نکردن قوانین افغانستان، بازداشت شده‌اند.

دو مقام امنیتی امریکا گفته‌اند که دو شهروند این کشور در زندان‌های افغانستان به‌سر می‌برند. این دو مقام که نامی از آن‌ها در گزارش گرفته نشده به ان‌بی‌سی‌نیوز گفته‌اند که برخی دیگری از شهروندان این کشور به میل خودشان در افغانستان زندگی می‌کنند. یکی از گروگان‌ها رایان کوربت است که در ماه آگست ۲۰۲۲ توسط حکومت سرپرست بازداشت و زندانی شده‌است؛ اما جزئیات در مورد دومین زندانی امریکایی در افغانستان مشخص نیست.

یکی ازاین مقام‌های امریکایی گفته‌است که این رایان کربت پس از تخلیه در سال ۲۰۲۱ با ویزای سیاحتی وارد افغانستان شده بود: «هر امریکایی که می‌خواست برود، افغانستان را ترک کرده‌است. ما حتی یک نفر را رها نکردیم. ما هم‌پیمانان افغانستانی خود را هر ماه بیرون می‌آوریم».

وزارت امور خارجه امریکا و حکومت سرپرست آمار مشخصی از شهروندان زندانی‌شده این کشور در افغانستان ارائه نکرده‌اند؛ اما پیش ازاین، برخی از مقام‌های امریکایی گفته بودند که زندانی بودن شهروندان امریکایی در افغانستان یکی از دلیل‌های عدم به‌ رسمیت‌شناسی حکومت کنونی از سوی امریکا است.

با این همه اما، سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که در کنار برخی از شهروندان خارجی دیگر که زندانی‌اند، دو تن آنان امریکایی‌اند و به‌دلیل تخلفات و عدم پیروی از قوانین افغانستان بازداشت شده‌اند.

گفتنی‌است که چند روز پیش انا کوربت، همسر رایان کوربت، زندانی امریکایی در افغانستان گفته بود که وضعیت صحی رایان در زندان وخیم است. وی از جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا خواستار اقدام جدی در زمینه رهایی همسرش شده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv