مجلس نمایندگان پس از چندین بار تلاش، اعضای کمیته مختلط برای بحث روی فرمان تقنینی رییس جمهور را معرفی کرد. شماری از اعضای مجلس نمایندگان ترکیب کمیته مختلط را خلاف اصول وظایف داخلی می دانند و می گویند که با این ترکیب یک بار دیگر فرمان رییس جمهور رد خواهد شد. پس از یک هفته […]

مجلس نمایندگان پس از چندین بار تلاش، اعضای کمیته مختلط برای بحث روی فرمان تقنینی رییس جمهور را معرفی کرد. شماری از اعضای مجلس نمایندگان ترکیب کمیته مختلط را خلاف اصول وظایف داخلی می دانند و می گویند که با این ترکیب یک بار دیگر فرمان رییس جمهور رد خواهد شد.

پس از یک هفته رایزنی بر سر معرفی اعضای کمیته مختلط برای بحث روی فرمان تقنینی رییس جمهور در خصوص چگونگی اصلاح نظام انتخاباتی، سرانجام روز (دوشنبه ۲۸سرطان/تیر) مجلس نمایندگان اعضای کمیته مختلط را معرفی کرد. قدرت الله ذکی، صدیق احمد عثمانی، ناجیه کروخیل، عبدالقادر زازی، نثار احمد غوریانی، عبیدالله بارکزی، صالح محمد صالح، کبرا مصطفوی، جعفر مهدوی و سرور عثمانی به حیث اعضای کمیته مختلط معرفی شده اند.

محمد عبده عضو مجلس نمایندگان ترکیب این کمیته را خلاف اصول وظایف داخلی می داند و می گوید که با این ترکیب، فرمان تقنینی رییس جمهور برای اصلاح نظام انتخاباتی کشور بار دیگر رد خواهد شد.

حالا دیده شود که با تکمیل شدن اعضای کمیته مختلط، سرنوشت فرمان تقنینی رییس جمهور پیش از تعطیلات تابستانی شورای ملی روشن می شود یاخیر. اعضای شورای ملی سر از روز شنبه هفته آینده به تعطیلات تابستانی می روند.