شماری از اعضای مجلس نمایندگان با تاکید بر این که باید روند گفتگوهای صلح از سوی حکومت مدیریت شود، از کشورهای دخیل در این روند می خواهند که نقش حکومت را در کار پیشبرد مذاکرات صلح حکومت تضعیف نکنند. قرار است به تاریخ بیست و پنجم ماه روان خورشیدی نشستی در پیوند به صلح افغانستان […]

شماری از اعضای مجلس نمایندگان با تاکید بر این که باید روند گفتگوهای صلح از سوی حکومت مدیریت شود، از کشورهای دخیل در این روند می خواهند که نقش حکومت را در کار پیشبرد مذاکرات صلح حکومت تضعیف نکنند.

قرار است به تاریخ بیست و پنجم ماه روان خورشیدی نشستی در پیوند به صلح افغانستان با حضور عربستان سعودی، پاکستان، آمریکا، قطر و نمایندگان طالبان در شهر جده برگزار شود. پیش از این گزارش های مبنی بر حضور دولت افغانستان در این نشست منتشر شده بود، اما گروه طالبان گفته است که با نمایندگان حکومت افغانستان در خصوص صلح گفتگو نمی کند. شماری از اعضای مجلس نمایندگان با تاکید بر تامین صلح در کشور از طرف های صلح می خواهند که در روند پیشبرد مذاکرات صلح حکومت افغانستان را به حاشیه نه رانند. عبدالرووف انعامی، عضو مجلس نمایندگان می گوید که حکومت افغانستان از مردم این کشور نمایندگی می کند و باید روند گفتگوهای صلح تحت مدیریت آن به پیش برده شود. حبیب الله افغان، عضو دیگر مجلس نمایندگان کشورهای منطقه را متهم می کند که در کار تامین صلح در افغانستان صادق نیستند.

پیش از این هیأت گروه طالبان در نشست ابوظبی با هیأت گفتگو کننده حکومت افغانستان مذاکره نکرده است، حالا دیده شود که گفتگوهای صلح بدون شرکت نمایندگان حکومت افغانستان می تواند موثر تمام شود یا خیر.