شماری از اعضای مجلس نمایندگان حاضر نشدن هیأت گروه طالبان به مذاکر با هیأت حکومت افغانستان را شرم آور می دانند. آنان می گویند که، اگر طالبان خود را شهروند افغانستان می دانند باید با حکومت افغانستان گفتگو کنند. هفته گذشته در نشست ابوظبی، هیأت مذاکره کننده گروه طالبان از دیدار با هیأت حکومت افغانستان […]

شماری از اعضای مجلس نمایندگان حاضر نشدن هیأت گروه طالبان به مذاکر با هیأت حکومت افغانستان را شرم آور می دانند. آنان می گویند که، اگر طالبان خود را شهروند افغانستان می دانند باید با حکومت افغانستان گفتگو کنند.

هفته گذشته در نشست ابوظبی، هیأت مذاکره کننده گروه طالبان از دیدار با هیأت حکومت افغانستان خود داری کردند. شماری از اعضای مجلس نمایندگان این کار هیأت گروه طالبان را شرم آور توصیف می کنند. محی الدین مهدی، عضو مجلس نمایندگان می گوید که اگر طالبان خود را شهروند افغانستان می دانند باید با حکومت افغانستان گفتگو کنند.

درهمین حال، عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان رییس جمهورغنی را متهم می کند که در انتخاب هیأت گفتگو کننده صلح با مردم افغانستان مشورت نکرده است. به گفته رییس مجلس نمایندگان، حکومت در کار پیشبرد گفتگوهای صلح برنامه واضح ندارد.

شمار دیگری از عضای مجلس نمایندگان از گزینش امرالله صالح و اسدالله خالد به عنوان وزیر امور داخله و دفاع ملی استقبال می کنند. آنان می گویند که گزینش این افراد در راس ارگان های امنیتی در کار تامین امنیت در کشور موثر تمام خواهد شد.

در حالی هیات مذاکره کننده گروه طالبان از دیدار با هیأت حکومت افغانستان خودداری کرده است که با نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان دیدار کرده است.