وزارت های انرژی و آب، معارف و معادن در باره چگونگی مصرف بودجه توسعه‎ای سال گذشته مالی به مجلس نمایندگان معلومات دادند. مجلس نمایندگان سرپرست ها و معین های وزارت های معارف، انرژی و آب و معادن و پترولیم را به دلیل مصرف نکردن بودجه شان به مجلس نمایندگان استجواب کرد تا دلیل مصرف نکردن […]

وزارت های انرژی و آب، معارف و معادن در باره چگونگی مصرف بودجه توسعه‎ای سال گذشته مالی به مجلس نمایندگان معلومات دادند.

مجلس نمایندگان سرپرست ها و معین های وزارت های معارف، انرژی و آب و معادن و پترولیم را به دلیل مصرف نکردن بودجه شان به مجلس نمایندگان استجواب کرد تا دلیل مصرف نکردن بودجه شان را به جانب مجلس وضاحت بدهند. درهمین حال ، سید حمید الله معین وزارت معارف می گوید که بیش از شصت و سه درصد بودجه توسعه‎ای شان را مصرف کرده اند اما متباقی آن به دلیل نبود زمین و مشخص نبودن مکتب ها مصرف نشده است.

ازسویی هم، محمد گل خلمی، سرپرست وزارت انرژی و آب و محبوب الله ربانی، معین وزارت معادن و پترولیم مشکلات تدارکاتی، نا امنی، کمبود شرکت های معیاری و انتقال پروژه ها از یک وزارت به وزارت دیگر را از عمده ترین چالش های شان در راستای عدم مصرف بودجه توسعه‎ای شان عنوان می کنند.

درهمین حال، محمد عظیم محسنی، رییس کمیسیون مالی و بودجه مجلس نمایندگان می گوید که وزارت انرژی و آب نه مورد تخطی از قانون دارد و وزارت معارف چهار مورد تخطی از قانون. اقای محسنی می افزاید اداره های حکومتی که نمی توانند بودجه توسعه ای خود را مصرف کنند، بیشتر مردم را آسیب پذیر می کنند. مجلس نمایندگان پیش از این فیصله کرده است، اداراتی که بودجه توسعه ای خود را در سال ۱۳۹۶ کمتر از هفتاد درصد مصرف کرده اند استجواب شوند.