مجمع ملی جوانان افغانستان از هفتمین سالروز شهادت رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور استاد برهان الدین ربانی گرامیداشت کرد. (روز پنجشنبه ۲۹ سنبله/شهریور) شماری از جوانان و فعالان سیاسی در کابل گرد هم آمدند و از هفتمین سالیاد شهادت رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور استاد برهان الدین ربانی گرامیداشت […]

مجمع ملی جوانان افغانستان از هفتمین سالروز شهادت رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور استاد برهان الدین ربانی گرامیداشت کرد.

(روز پنجشنبه ۲۹ سنبله/شهریور) شماری از جوانان و فعالان سیاسی در کابل گرد هم آمدند و از هفتمین سالیاد شهادت رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور استاد برهان الدین ربانی گرامیداشت کردند. آنان این همایش را تحت عنوان “صلح و اعتدال در اندیشه های پروفیسور برهان الدین” برگزار کرده اند.

عبدالله هاشمی رییس مجمع ملی جوانان افغانستان می گوید که استاد شهید یک رهبر مبارز عدالت پسند و صلح دوست بود که سرانجام زندگی اش را در راه صلح و ثبات در کشور قربانی کرد. آقای هاشمی می افزاید که پیروی از اندیشه استاد و پاسداری از مبارزات او وجیه نسل جوان کشور است.

درهمین حال، وژمه محمدی فعال مدنی می گوید که استاد شهید با گرفتن مسوولیت شورای عالی صلح، تلاش های خستگی ناپذیری را برای تأمین صلح در کشور انجام داد. به گفته خانم وژمه، استاد شهید تلاش می کرد تا صلح در کشور تأمین شود و جنگ پایان یابد.

رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور، همواره برای آموزش جوانان تلاش می کرد و جوانان را نسل امید برای کشور می دانست. استاد شهید، تأمین صلح را بدون عدالت ناممکن می خواند و تلاش می کرد که با حاکم شدن عدالت در کشور، صلح نیز تأمین شود.