در آخرین روز کمپاین شانزده روزه منع خشونت علیه زنان، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی بر سهم پر رنگ زنان در تمام اداره های حکومتی تا کید کرد. آقای می گوید تا زمانی که مردان از حقوق زنان آگاه نشوند کاهش خشونت علیه زنان در کشور مشکل خواهد بود. کمپاین شانزده روزه منع خشونت […]

در آخرین روز کمپاین شانزده روزه منع خشونت علیه زنان، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی بر سهم پر رنگ زنان در تمام اداره های حکومتی تا کید کرد. آقای می گوید تا زمانی که مردان از حقوق زنان آگاه نشوند کاهش خشونت علیه زنان در کشور مشکل خواهد بود.

کمپاین شانزده روزه منع خشونت علیه زنان در تمام ولایت های کشور به شمول کابل به تاریخ بیست و پنج نوامبر آغاز شد و به تاریخ یازده ماه سپتمبر به پایان رسید.همایشی آخری این کمپاین شانزده روزه روز دوشنبه(۲۲قوس/آذرماه) از سوی ریاست اجرایی حکومت در کابل برگزار شد. معاون دوم ریاست اجرایی گفت با وجودی که در برابر زنان افغانستان خشونت های زیادی را متحمل شده اند؛ اما حکومت وحدت ملی در راستای کاهش این خشونت کار های جدی را انجام داده است.

دسترسی زنان به عدالت سهم زنان در اداره های حکومتی از اهداف اساسی این کمپاین شانزده روزه گفته می شود. وزیر اموز زنان نیز تاکید می کند که به منظور کاهش خشونت علیه زنان درکشور باید کارهای جدی و عملی انجام شود.