سرپرست وزارت امور خارجه با هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل برای افغانستان در مورد نشست دوحه گفت‌وگو کرده‌است. آقای متقی در این دیدار بیان داشته که هنوز درباره شرکت در نشست دوحه تصمیم نگرفته‌است و باردیگر مخالفتش را با تعیین نماینده جدید سازمان ملل برای افغانستان ابراز کرده‌‌است. در ادامه رایزنی‌ها پیرامون وضعیت جاری سیاسی کشور؛ […]

سرپرست وزارت امور خارجه با هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل برای افغانستان در مورد نشست دوحه گفت‌وگو کرده‌است. آقای متقی در این دیدار بیان داشته که هنوز درباره شرکت در نشست دوحه تصمیم نگرفته‌است و باردیگر مخالفتش را با تعیین نماینده جدید سازمان ملل برای افغانستان ابراز کرده‌‌است.

در ادامه رایزنی‌ها پیرامون وضعیت جاری سیاسی کشور؛ امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه و فریدون سینیرلی‌اوغلوهماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل برای افغانستان پیرامون نشست دوحه گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه حکومت سرپرست در حساب کاربری ایکس نوشته که آقای متقی در این دیدار گفته‌است که بعد از معلومات مفصل در باره ساختار، اجندا و ترکیب نشست دوحه، در باره اشتراک در آن تصمیم خواهند گرفت. سرپرست وزارت امور خارجه همچنان باردیگر مخالفت خود را با تعیین یک نماینده ویژه ملل متحد برای افغانستان که قرار است در نشست دوحه مورد بحث قرار گیرد ابراز کرد.

همچنان، در این دیدار هماهنگ‌کننده ویژه ملل متحد گفته‌است که در باره اشتراک حکومت سرپرست در نشست دوحه میان اشتراک کنندگان اجماع به میان آمده و ملل متحد امیدوار است که حکومت سرپرست با یک هیأت بلندپایه در این نشست اشتراک کند.

بلخی به نقل از هماهنگ‌کننده ویژه ملل متحد افزوده که او در ارزیابی مستقل خود خواستار افزایش حضور دیپلوماتیک سایر کشورها در کابل، رفع تحریم‌های بانک مرکزی افغانستان و آغاز کمک‌های فنی و توسعه‌ای به افغانستان شده‌است.

قابل یادآوری است که به اساس قطعنامه شورای امنیت یک نماینده ویژه برای راه‌اندازی گفتمان سیاسی در افغانستان باید تعیین شود و راه‌های صلح‌آمیز برای تشکیل و سهم مساویانه برای تمام اقشار سیاسی به وجود آید. قرار است این موضوع و موضوعات دیگر مرتبط به وضعیت جاری افغانستان، در نشست دوحه که به‌ تاریخ ۱۸ و ۱۹ ماه جاری میلادی در قطر به میزبانی سازمان ملل برگزار شود، مورد بررسی قرار گیرد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv