وزارت اقتصاد برای نخستین بار، راهکار ملی نظارت و ارزیابی پروژه های توسعه‎ای را در کشور تهیه کرده است. عبدالستار مراد وزیر اقتصاد می‎گوید به دلیل نبود راهکار درست، پول هایی که در ۱۵ سال گذشته به افغانستان کمک شده است به شکل درست به مصرف نرسیده و زمینه ساز فساد در کشور شده است. […]

وزارت اقتصاد برای نخستین بار، راهکار ملی نظارت و ارزیابی پروژه های توسعهای را در کشور تهیه کرده است. عبدالستار مراد وزیر اقتصاد میگوید به دلیل نبود راهکار درست، پول هایی که در ۱۵ سال گذشته به افغانستان کمک شده است به شکل درست به مصرف نرسیده و زمینه ساز فساد در کشور شده است.

افغانستان در پانزده سال گذشته راهکار ملی نظارت و ارزیابی از چگونگی تطبیق پروژه های توسعه‎ای نداشته است. برای نخستین بار است که وزارت اقتصاد راهکار ملی نظارت و ارزیابی پروژه های توسعه‎ای را تهیه می‎کند. عبدالستار مراد وزیر اقتصاد می‎گوید، به دلیل نبود راهکار درست، پول هایی که در ۱۵ سال گذشته به افغانستان کمک شده به شکل درست مصرف نشده است و این امر زمینه ساز فساد در کشور شده است. هدف از تهیه راهکار ملی نظارت و ارزیابی پروژه های توسعه‎ای، ایجاد شفافیت در پروژه ها و دسترسی شهروندان به معلومات در کار چگونگی تطبیق این پروژه ها گفته شده است.

درهمین حال، فضل الهادی مسلمیار رییس مجلس سنا می‎گوید که نظارت و ارزیابی از پروژه های توسعه‎ای برای بهبود کیفیت این پروژه ها و جلوگیری از فساد مهم است.

نظارت و ارزیابی یگانه راهکار مدیریتی در کار چگونگی تطبیق موثر برنامه های توسعه‎ای دولت هاست. تاکنون این شیوه به گونه مسلکی و تخصصی در کار تطبیق فعالیت های اقتصادی در کشور مورد استفاده قرار نگرفته است.