مراسم فاتحه خوانی شهدای حمله تروریستی ولایت ننگرهار در کابل برگزار شد. معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید که این کار تروریستان نشان دهنده دشمنی آنان با آزادی و مردم افغانستان است. شماری ازبستگان شهدای اخیر حمله تروریستی بر رادیو تلویزیون ننگرهار در کابل مراسم فاتحه خوانی برگزار کرده اند. در حمله تروریستی […]

مراسم فاتحه خوانی شهدای حمله تروریستی ولایت ننگرهار در کابل برگزار شد. معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید که این کار تروریستان نشان دهنده دشمنی آنان با آزادی و مردم افغانستان است.

شماری ازبستگان شهدای اخیر حمله تروریستی بر رادیو تلویزیون ننگرهار در کابل مراسم فاتحه خوانی برگزار کرده اند. در حمله تروریستی بر ساختمان رادیو و تلویزیون ننگرهار در شهر جلال آباد شش تن شهید شدند و بیست تن دیگر زخم برداشتند. فاضل سانچارکی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ بانکوهش این حمله می گوید که این کار تروریستان نشان دهنده عمق دشمنی آنان با مردم افغانستان و آزادی بیان است.

در همین حال، شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهور می گوید که حکومت به حفظ دستآورد های آزادی بیان متعهد است و این کار تروریستان مانع اطلاع رسانی و آزادی بیان در کشور نخواهد شد.

ازسویی هم، شماری از بازماندگان شهدای این رویداد مسوولان محلی را به سهل انگاری در کار تامین امنیت رادیو تلویزیون ملی ننگرهار متهم می کنند. آنان، تروریستان را وابسته به کشور های بیرونی می دانند و می گویند که از تروریستان بیشتر از این دیگر توقعی نیست. به گفته مسوولان محلی ولایت ننگرهار بیشترین قربانیان این رویداد غیرنظامیان بوده اند. این حمله از سوی چهار مهاجم انتحاری انجام شد که گروه تروریستی داعش مسوولیت آن را پذیرفت.