ریاست جمهوری می گوید که سرمایه گزاران امارت متحد عربی علاقه مند استند در بخش کشاورزی در کشور سرمایه گزاری کنند. به گفته معاون سخنگوی ریاست جمهوری، رییس جمهورغنی در جریان سفر خود به امارات متحد عربی سرمایه گزاران این کشور را تشویق خواهد کرد که در بخش کشاورزی در افغانستان سرمایه گزاری کنند. شاه […]

ریاست جمهوری می گوید که سرمایه گزاران امارت متحد عربی علاقه مند استند در بخش کشاورزی در کشور سرمایه گزاری کنند. به گفته معاون سخنگوی ریاست جمهوری، رییس جمهورغنی در جریان سفر خود به امارات متحد عربی سرمایه گزاران این کشور را تشویق خواهد کرد که در بخش کشاورزی در افغانستان سرمایه گزاری کنند.

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که رییس جمهورغنی با سرمایه گزاران افغانستان در امارات دیدار و آنان را تشویق خواهد کرد که در افغانستان نیز سرمایه گزاری کنند. پیش از این شماری از تاجران افغانستان در امارات با مشکل هایی رو به رو بوده اند. ندادن ویزا به این تاجران یکی از همین مشکل ها بوده است.

با آن که آمار رسمی از میزان زمین های تحت کشت در کشور وجود ندارد؛ اما از بهر نبود آب و سیستم کهنه کشاورزی بخشی از زمین های کشاورزی در در حال حاضر کشت نمی شود و بر بخش دیگر آن نیز ساختمان های رهایشی و تجاری ساخته شده است.