نظامیان کشور افراد وابسته به گروه طالبان را از بسیاری مناطق مرکز ولایت کندز بیرون رانده اند. مسوولان محلی کندز و سخنگوی وزارت امور داخله می گویند که طالبان از نقاط کلیدی شهر بیرون رانده شده اند و نظامیان کشور در مرکز کندز مستقر شده اند. طالبان بامداد روز (سه شنبه ۱۳میزان/مهر) با رسیدن نیروهای […]

نظامیان کشور افراد وابسته به گروه طالبان را از بسیاری مناطق مرکز ولایت کندز بیرون رانده اند. مسوولان محلی کندز و سخنگوی وزارت امور داخله می گویند که طالبان از نقاط کلیدی شهر بیرون رانده شده اند و نظامیان کشور در مرکز کندز مستقر شده اند.

طالبان بامداد روز (سه شنبه ۱۳میزان/مهر) با رسیدن نیروهای کماندو و قطعات خاص پلیس متحمل تلفات سنگین شدند و از مرکز شهر کندز عقب رانده شدند. نظامیان کشور از صبح تا پیش از چاشت روز سه شنبه توانستند حوزه‌ های اول و دوم پلیس شهر کندز را دوباره به تصرف خود بگیرند و برای گرفتن اداره کامل شهر کندز تلاش می کنند. محمود دانش سخنگوی والی کندز می‌ گوید که نظامیان کشور در داخل شهر مستقر شده اند و به هدف بازرسی خانه به خانه، عملیات گسترده را آغاز کرده اند.

در همین حال، صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله کشور می گوید که در این نبردها ۳۰ تن از افراد وابسته به گروه طالبان کشته شده اند و شمار زیاد آنان زخم برداشته اند. تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، اجساد طالبان را در نقاط مختلف کندز نشان می دهد که در میدان نبرد باقی مانده اند. سخنگوی وزارت امور داخله می ‌گوید که نیروهای هوایی نیز در پشتیبانی از نیروهای زمینی در کندز فعالیت می‌ کنند.

همزمان داکتر نعیم منگل رییس شفاخانه حوزوی کندز گفته است به دلیل این که شمار زخمیان بسیار زیاد است و او مصروف رسیدگی به وضعیت زخمیان است؛ نمی ‌تواند ارقام دقیق کشته‌ ها و زخمیان را جمع ‌آوری کند تا آنرا با رسانه‌ ها شریک کند.

در همین حال، دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی با اشاره به نبرد کندز می گوید که طالبان با برگزاری نشست بروکسل تلاش کردند که موجودیت خود را به جامعه جهانی نشان دهند؛ اما این تحرکات آنان از سوی نظامیان کشور مهار شده است.