وزارت امور خارجه کشور می گوید که دور بعدی نشستی که در مسکو برگزار شد، این بار در کابل برگزار خواهد شد. احمد شکیب مستغنی سخنگوی این وزارت می گوید که در نشست دیروز مسکو فیصله شده است هر نشستی که به هدف ختم جنگ در افغانستان برگزار می شود، باید مدیریت آن در دست […]

وزارت امور خارجه کشور می گوید که دور بعدی نشستی که در مسکو برگزار شد، این بار در کابل برگزار خواهد شد. احمد شکیب مستغنی سخنگوی این وزارت می گوید که در نشست دیروز مسکو فیصله شده است هر نشستی که به هدف ختم جنگ در افغانستان برگزار می شود، باید مدیریت آن در دست کابل باشد.

هدف از برگزاری نشست مسکو ادامه تلاش ‌های منطقه‌ای برای تأمین صلح و امنیت در افغانستان خوانده شده است. آمریکا با وجود دعوت مسکو، در این نشست شرکت نکرده است. کاخ سفید می‌گوید که روسیه با دخالت دادن طالبان در گفتگوهای صلح، به این گروه نظامی مشروعیت می ‌بخشد.

بااین حال، احمد شکیب مستغنی سخنگوی وزارت امور خارجه می گوید که دولت افغانستان از هر نشستی که به تأمین صلح و ختم جنگ در کشور کمک کند استقبال می کند؛ اما مدیریت این نشست ها باید در دست کابل باشد.

در نشست مسکور تأکید شده است که بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد و جنگ باید از راه‌های سیاسی حل و فصل شود. وزارت امور خارجه روسیه با نشر اعلامیه گفته است که نمایندگان کشورهای شرکت ‌کننده در این نشست در مورد افزایش فعالیت‌های تروریستی که منجر به تشدید جنگ و خونریزی در افغانستان شده است، ابراز نگرانی کرده اند. سخنگوی وزارت خارجه کشور نیز این موضوع را تأیید می کند. به گفته آقای مستغنی، قرار است دور بعدی نشست مسکو با اشتراک یازده کشور مشمول روسیه در کابل برگزار شود.