گذرگاه تورخم برای هشتمین روز متوالی بسته‌مانده و سبب توقف فعالیت بازرگانی میان افغانستان و پاکستان شده‌است. ریاست اتاق مشترک تجارت پاکستان و افغانستان اعلام کرده که به‌دنبال بسته‌شدن پنج گذرگاه مرزی این کشور با افغانستان، تجارت پاکستان با کشورهای آسیای مرکزی متوقف شده‌است. ریاست اتاق مشترک تجارت پاکستان و افغانستان اعلام کرده‌است که به‌دنبال […]

گذرگاه تورخم برای هشتمین روز متوالی بسته‌مانده و سبب توقف فعالیت بازرگانی میان افغانستان و پاکستان شده‌است. ریاست اتاق مشترک تجارت پاکستان و افغانستان اعلام کرده که به‌دنبال بسته‌شدن پنج گذرگاه مرزی این کشور با افغانستان، تجارت پاکستان با کشورهای آسیای مرکزی متوقف شده‌است.

ریاست اتاق مشترک تجارت پاکستان و افغانستان اعلام کرده‌است که به‌دنبال بسته‌شدن پنج گذرگاه مرزی این کشور با افغانستان، تجارت پاکستان با کشورهای آسیای مرکزی متوقف شده‌است. رییس این تاق هشدار داده‌است که اگر بسته‌بودن این پنج گذرگاه ادامه یابد، ثبات اقتصادی پاکستان با چالش جدی روبه‌رو خواهد شد. وی افزوده‌است شرایط کنونی در تجارت و ترانزیت دوجانبه تأثیر منفی می‌گذارد و به‌دلیل بسته‌شدن گذرگاه‌های مرزی کلیدی، تجارت با کشورهای آسیای مرکزی نیز متوقف شده‌است. وی از دولت پاکستان خواسته‌است تا هرچه زودتر به این وضعیت رسیدگی کند.

درهمین حال، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که تلاش‌ها برای بازگشایی این گذرگاه به‌روی رفت‌وآمد جریان دارد.

گذرگاه تورخم روز شنبه هفته گذشته، پس از آن بسته‎ شد که طرف پاکستانی داشتن گذرنامه و ویزا را برای رانندگان افغانستان الزامی اعلام کرد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv