شاهراه پروان – بامیان در پی سرازیرشدن سیلاب به روی ترافیک مسدود شده است. مسوولان محلی پروان می ‌گویند که از اثر باران شدید، ژاله، لغزش کوه و سرازیرشدن سیلاب، جاده عمومی، پروان‌ – بامیان در ساحه استامه الی پل آشابه از صبح روز شنبه به روی ترافیک بسته شده ‌است. مسوولان محلی ولایت پروان […]

شاهراه پروان – بامیان در پی سرازیرشدن سیلاب به روی ترافیک مسدود شده است. مسوولان محلی پروان می ‌گویند که از اثر باران شدید، ژاله، لغزش کوه و سرازیرشدن سیلاب، جاده عمومی، پروان‌ – بامیان در ساحه استامه الی پل آشابه از صبح روز شنبه به روی ترافیک بسته شده ‌است.

مسوولان محلی ولایت پروان می‌ گویند که از اثر باران ‌های شدید و جاری شدن سیلاب ‌ها، شاهراه کابل – بامیان در دره غوربند این ولایت، بر روی ترافیک بسته شده است. شماری از رانندهای مسیر کابل – بامیان می ‌گویند که بارندگی شدید در ولسوالی‌ های سیاه گرد و شینواری این ولایت جریان دارد و این سیلاب ‌ها جاده عمومی کابل – بامیان را مسدود کرده است. اکاگل محمدی، ولسوال سیاه گرد غوربند می گوید که از ساعت چهار صبح روز شنبه باران شدید آغاز شد و در پی سرازیر شدن سیلاب حدود چهار کیلو متر سرک در ساحات پل آشاوه، اشترشهر و شینواری تخریب شده است.

ولسوال سیاه گرد افزوده که وسایل کمکی به ساحه اعزام شده است تا این جاده را بر روی ترافیک باز کنند. به گفته آقای محمدی به دلیل ادامه بارندگی‌های شدید کار بازگشایی این شاهراه به کندی پیش می رود.

شماری از مسافران و رانندگان مسیر کابل – بامیان نیز ادعا دارند که در از ساحه پل متک تا بازار ولسوالی سیاه گرد حدود بیش از پنجضد موتر مسافر بری و باربری، گیرمانده است. مسافران و رانندگان از حکومت می‌خواهند که برای بازگشایی این مسیر هرچه عاجل اقدام کند، زیرا شماری از مسافران با وضعیت نا مناسبت انتظار باز شدن راه را می ‌کشند.